63081734 660x330 - ایجاد دبیرخانه توسعه زنجیره ارزش مواد برای جلوگیری از خام فروشی

ایجاد دبیرخانه توسعه زنجیره ارزش مواد برای جلوگیری از خام فروشی

دبیرخانه توسعه زنجیره ارزش مواد (Mat-Chain) به همت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته در دانشگاه علم و صنعت ایران شروع به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دبیرخانه توسعه زنجیره ارزش مواد (Mat-Chain) به همت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته در دانشگاه علم و صنعت ایران شروع به کار کرد. 

این دبیرخانه به منظور تکمیل و توسعه زنجیره ارزش محصولات دارای پتانسیل اقتصادی در کشور قصد دارد با برگزاری رویدادها و برنامه‌های ملی و همرسانی بازیگران اصلی فناوری کشور، اعم از دانشگاهیان، دانش‌بنیان‌ها، صنایع، نهادهای دولتی و سرمایه‌گذاران، اهداف خود را محقق سازد.

دکتر میلانی دبیر ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته با اشاره به آغاز به کار این دبیرخانه عنوان کرد: ایران از منابع خدادادی طبیعی بسیاری برخوردار است اما در حال حاضر بخش اعظم مواد استخراج شده به صورت خام یا نیمه خام در حال صادرات است. قابل توجه است که تحریم‌ها اثر بیشتری بر فروش محصولات خام دارند و با تبدیل آنها به موارد ارزشمند تر علاوه بر تولید ثروت بیشتر از مقدار ثابت استخراج می‌توان به صورت موثرتری تحریم‌ها را بی‌اثر کرده و صادرات دانش‌بنیان را گسترش داد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ما به علت شرایط استراتژیک جغرافیایی و دسترسی آسان به برخی منابع فرصت‌های بخصوصی داریم. با استفاده از این فرصت‌ها و تبدیل محصولاتی مانند فرآورده های پتروشیمی، صنایع فولادی و مواد معدنی به محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر و توسعه صنایع پایین‌دست این محصولات، می‌توان علاوه بر اشتغال‌زایی سبب ارزآوری بیشتر برای کشور شد.

پایان

همچنین ببینید

63081704 310x165 - علم نافع چه علمی است؟‌

علم نافع چه علمی است؟‌

پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا/اصفهان  رئیس دانشگاه اصفهان گفت: علم نافع، علمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *