3467 8776 - «اکوالند»: برند جدید لرستان در عرصه تولید بچه ماهی با کیفیتی جهانی

«اکوالند»: برند جدید لرستان در عرصه تولید بچه ماهی با کیفیتی جهانی

مدیرکل شیلات لرستان گفت: تولید آبزیان در این استان طی فعالیت دولت سیزدهم از ۱۶ هزار به ۳۸ هزار تن افزایش یافته است.

به گزارش دنیای برند به نقل از ایرنا، کیارش بیرانوند روز یکشنبه در نشست قرارگاه اقتصادی کشاورزی افزود: لرستان از استان های برتر در زمینه شیلات است و برنامه ریزی برای افزایش تولیدات این استان به ۴۸ هزار تن در سال انجام شده است.

وی اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم ساخت پنج مجتمع شیلاتی در لرستان آغاز شد که هم اکنون در حال آماده سازی زیرساخت‌ها هستند و علاوه بر این زیرساخت های تولید ۱۰ هزار تن آماده است و به ظرفیت استان اضافه می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: وجود ۲ هزار و ۴۵۰ کیلومتر طول رودخانه در استان لرستان یک ظرفیت مناسب برای تولید و پرورش ماهیان خاویاری است که در این راستا با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ایجاد مجتمع‌های خاویاری در دستور کار قرار گرفته و با تکمیل مجتمع های در حال ساخت، لرستان به اندازه کل کشور خاویار تولید می‌کند.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به اینکه این استان رتبه اول تولید ماهیان سردآبی و بچه ماهی را در کشور به خود اختصاص داده است افزود: قراردادی با یک شرکت فرانسوی برای تولید بچه ماهی در استان منعقد شده و سالانه ۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی با برند «اکوالند» در الیگودرز تولید می‌شود.

بیرانوند ادامه داد: با انعقاد قرارداد با دانشگاه صنعتی شریف برای اصلاح نژاد تخم چشم زده، سالانه ۲۰۰ میلیون قطعه ماهی در استان لرستان تولید می‌شود و از واردات تخم چشم زده به کشور جلوگیری خواهد شد.

همچنین ببینید

Gmail Gemini 910x600 1 310x165 - جیمیل به نوار جدید هوش مصنوعی جمینای و قابلیت خلاصه‌سازی ایمیل‌ها مجهز شد

جیمیل به نوار جدید هوش مصنوعی جمینای و قابلیت خلاصه‌سازی ایمیل‌ها مجهز شد

نسخه وب جیمیل به نوار کناری جدید جمینای (Gemini) مجهز شده و می‌تواند کارهایی مانند خلاصه‌کردن ایمیل‌ها و ساخت پیش‌نویس ایمیل‌های جدید را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *