تغییر الگوریتم گوگل

اولویت جستجوی گوگل با گزارش های دست‌اول

سرانجام گوگل برای افزایش گزارش‌های دست اول، الگوریتم خود را تغییر می‌دهد، چیزی که فیس‌بوک و اپل نیوز هنوز در آن خوب نیستند.

پایگاه خبری دنیای برند – طی خبری در گوگل بلاگ، گوگل از تغییرات الگوریتمی با هدف بالا بردن گزارش‌های دست اول خبر داد.
زمانی که آنلاین به دنبال یک خبر می‌‌گردید، الگوریتم گوگل مقالات خاصی را بالاتر از دیگران قرار می‌دهد. در گذشته، از این الگوریتم‌ در سرچ و اخبار انتقاد شده بود. زیرا خبرهای عمومی بالاتر از خبرهای جنجالی نمایش داده می‌شدند.

این تغییرات قبلاً در موتور جستجو اعمال شده است و به زودی در اخبار منتشر می‌شود. طی این تغییرات مقالاتی که از نظر گوگل «گزارش دست اول مهمی» هستند برجسته می‌شوند. همچنین در بالای صفحه و به شکلی خوانایی قرار می‌گیرند.

ساختار گزارش دست اول بر مبنای نیروی انسانی سنجشگر

البته، گوگل خاطرنشان می‌کند که ساختار گزارش دست اول بر مبنای استانداردهای دلخواه و اختیاری، لحاظ نمی‌شود. بنابراین به فناوری قدیمی یعنی استفاده از نیروی انسانی، متکی خواهد بود تا اطمینان حاصل کند که الگوریتم آن به درستی کار می‌کند.

گوگل برای بررسی و ارزیابی الگوریتم جستجو، بیش از ۱۰،۰۰۰ نیروی انسانی سنجشگر دارد. این سنجشگرها اسناد مفصلی از دستورالعمل های جستجو را دنبال می‌کنند.

الگوریتم‌های اخبار معمولاً باعث افزایش گزارش‌های دست اول و روزنامه نگاری محلی نمی‌شوند.

بیشتر تلاش الگوریتم‌ها برای برجسته ساختن گزارش‌های دست اول است، خصوصاً که از رسانه‌های کوچکتر محلی گرفته شده باشد.

به عنوان مثال، یک مطالعه جدید نشان داد که بیش از ۸۰٪ مقالات اپل نیوز تنها از ۲۰ منبع تهیه شده‌اند و این منابع تقریباً تمامشان رسانه‌های بزرگ ملی هستند.

شکست در اپل نیوز

در اپل نیوز دو بخش وجود دارد: Top Stories که توسط ویراستاران انسانی انتخاب می‌شوند و Trending Stories که توسط یک الگوریتم انتخاب می‌شوند.

طبق مطالعات  انجام شده، در Top Stories، با ۲۰ درصد منابع حدود ۷۶ درصد مقاله ها تولید می‌شوند که واشنگتن پست و سی ان ان بالاترین رتبه را دارند. در بخش Trending Stories، حدود ۲۰ درصد از منابع حدود ۸۴ درصد از مقالات را به خود اختصاص داده اند که CNN ،Fox News و People در رده بندی بالاتر از سایرین قرار دارند.

در کل، تنها ۲۰ درصد ازمنابع هستند که بیش از ۸۰ درصد مقاله‌ها را در هر دو بخش به خود اختصاص داده اند. انتشارات محلی و منطقه‌ای به ندرت در Top Stories ارائه شده‌اند و هیچ یک از آنها که توسط الگوریتم Trending انتخاب نشده‌اند.

گوگل، اپل و فیس بوک نحوه مصرف اخبار و اطلاعاتی که در دسترس ما است را به طور چشمگیری تغییر داده‌اند. آنها سهم زیادی از درآمد تبلیغات آنلاین را به خود اختصاص می‌دهند و ترافیک را به بزرگترین ناشران هدایت می‌کنند که منجر به ایجاد مشکل مالی برای رسانه‌های کوچکتر و محلی می‌شود.

اکنون گوگل در تلاش است از ناشرانی را که برای گزارش‌های تحقیقاتی زمان و منابعی را اختصاص می‌دهند، قدردانی کند. این موضوع هم یک اقدام درست است و هم دیر عملی می‌شود.

همچنین ببینید

پردرآمدترین یوتیوبرها

اعلام فهرست پردرآمدترین یوتیوبرهای ۲۰۲۱؛ جوان ۲۳ ساله با ۵۴ میلیون دلار صدرنشین شد

پایگاه خبری دنیای برند، جیمی دونالدسون، جوان ۲۳ ساله آمریکایی که بیشتر با نام مستربیست(MrBeast) …