62864548 600x330 - انتظار کارآفرینان از رئیس‌جمهور آینده/رونق کشاورزی و صنعت دانش‌بنیان در سایه حمایت از کارآفرینی

انتظار کارآفرینان از رئیس‌جمهور آینده/رونق کشاورزی و صنعت دانش‌بنیان در سایه حمایت از کارآفرینی

به اعتقاد فعالان عرصه کارآفرینی برای شکوفایی دانش‌بنیان نیاز است تا بسیج و انسجام گسترده‌ای بین نهادها، سازمان‌ها، شورایاری‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط با دانشگاه شکل بگیرد و رئیس جمهور آینده نیز باید به این مهم نگاه درخور توجهی داشته باشد.

مهیار رفعتی یکی از  کارآفرینان حوزه زیست‌فناوری کشاورزی در گفت‌وگو با پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، گفت: سال‌ها است که موضوع راهبردی اقتصاد دانش‌بنیان و تولید ملی به طور ویژه مورد توجه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بوده و در بیانات ایشان مورد تاکید قرار گرفته و این در حالی است که بخشنامه‌های متعددی در حد ابلاغیه باقیمانده و به مرحله عملیاتی که بتوان در سطح کشور بطور واضح شاهد رونق دانش‌بنیانی باشیم نرسیده است.

این فعال کارآفرینی و دانش‌بنیان کشور  ادامه داد: یکی از نکاتی که در موضوع حیاتی و مهم کارآفرینی و دانش‌بنیان باید مورد توجه قرار گیرد، ایجاد همبستگی و تعاملات سازنده میان سازمان‌های ذیربط، مسؤولین استانی و روستاها و دانشگاه به عنوان یکی اضلاع شکوفایی دانش‌بنیان شدن است.

رفعتی ادامه داد: توجه به دانشجو و دانشگاه برای حضور در این حلقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است،؛ چرا که نقش اصلی در گسترش دانش‌بنیانی شدن اقتصاد کشور دارند. در این راستا باید یک بسیج و انسجام گسترده بین نهادها، سازمان‌ها، شورایاری‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط و تعامل آنها با دانشگاه شکل بگیرد که نیازمند وحدت و تعاملات سازنده بین دستگاهی است.

وی از مسؤولین ذیربط و کاندیداهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد که پس از انتخاب توسط مردم به این مهم نگاه درخور توجهی داشته باشند تا به معنای واقعی و در عمل شاهد شکوفایی و رونق موضوع راهبردی دانش‌بنیان و کارآفرینی در جهت رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیانی در سطح کشور باشیم.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *