63088653 660x330 - الزام دانشگاه‌ها برای حرکت به سمت هوش مصنوعی

الزام دانشگاه‌ها برای حرکت به سمت هوش مصنوعی

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: هوش مصنوعی تحولی دیجیتال در آموزش عالی است و دانشگاه‌ها ناگزیر به حرکت به سمت آن هستند؛ چرا که دانشگاه دیجیتال مبتنی بر نظام مدیریتی است و یادگیری در زیست بوم دیجیتال را مورد توجه قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، زهرا ناظم بکائی امروز در همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات و مراکز آپا که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، اظهار کرد: فناوری اطلاعات ابزاری تاثیرگذار برای ارتقای تحول دیجیتال در آموزش عالی با هدف ارائه آسان محتوای آموزشی و افزایش اثربخشی آموزشی و بهبود فرایندهای آن است.

ناظم بکائی اظهار کرد: در فرآیند تحول دیجیتال روندهای هوش مصنوعی، بازی‌وار سازی و اینترنت اشیاء به عنوان قلب صنعتی چهارم مطرح است؛ دانشی پیچیده که حوزه‌هایی چون رباتیک، شبکه‌های عصبی و سیستم‌های چند عاملی را شامل می‌شود.

وی،هوش مصنوعی را یک حوزه بین رشته‌ای دانست که پیشرفت آن پتانسیلی برای تحول در قسمت‌های مختلف است و ادامه داد: هوش مصنوعی تحولی دیجیتال در آموزش عالی است و دانشگاه‌ها ناگزیر به حرکت به سمت آن هستند؛ چرا که دانشگاه دیجیتال مبتنی بر نظام مدیریتی است و یادگیری در زیست بوم دیجیتال را مورد توجه قرار می‌دهد.

رئیس دانشگاه الزهرا، چالش جهانی از سال ۲۰۲۰ را در حوزه فناوری اطلاعات ذکر کرد و ادامه داد: امید است مباحث این همایش و با آینده پژوهشی در آموزش عالی کشور بتوان به اجرایی شدن پروژه‌های دولت هوشمند کمک کند و پاسخ مناسبی به ویژه در حوزه تحول دیجیتال آموزش عالی ارائه شود.

وی تاکید کرد: این فناوری با ارائه راهکارهای مناسب می‌تواند مدل‌های جدیدی از بانوی تراز جهانی جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان معرفی کند.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *