برند گردشگری

اقتصاد خوراکی از برندهای اصلی توسعه گردشگری روستایی است

 اسکو – فرماندار شهرستان اسکو حفظ الگوهای بومی و سنت‌ها را از لوازم اصلی توسعه گردشگری دانست و گفت: اقتصاد خوراکی از برندهای اصلی توسعه گردشگری روستایی است.

بابک رضی‌منش صبح امروز شنبه در آئین جشنواره کوفته روستای اسفنجان در این روستا اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی گامی مهم در ایجاد تحولات بزرگ در حوزه گردشگری شهرستان بوده و توسعه گردشگری یکی از اهداف مهم سند تدبیر و توسعه شهرستان است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی، علاوه بر آنکه گامی مهم در توسعه صنعت گردشگری است، می‌تواند در ایجاد شور و نشاط اجتماعی نیز بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: شهرستان اسکو به دلیل بهره‌مندی از جاذبه‌های فراوان طبیعی، تاریخی و فرهنگی، این ظرفیت را دارد که به قطب گردشگری منطقه شمال‌غرب کشور تبدیل شود و ما نیز جهت رسیدن به این جایگاه و بالفعل کردن این ظرفیت‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

فرماندار شهرستان اسکو حفظ الگوهای بومی و سنت‌ها را از لوازم اصلی توسعه گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: زنده نگاه داشتن سنت‌های بومی و محلی و نیز ترویج غذاهای سنتی و محلی به عنوان غذای سالم از مهم‌ترین لوازم توسعه گردشگری است که از طریق برگزاری چنین جشنواره‌هایی محقق خواهد شد. افزون بر این توسعه و رونق گردشگری روستایی با برگزاری این جشنواره‌ها به دست خواهد آمد.

استفاده از صنعت گردشگری در راستای اشتغال‌زایی جوانان

رضی‌منش با بیان اینکه اقتصاد خوراکی از برندهای اصلی توسعه گردشگری روستایی است، افزود: غذا یکی از جلوه‌های مهم فرهنگ هر منطقه است که برای گردشگران جذابیت‌های ویژه ای دارد و جشنواره کوفته نیز بر این اساس و با رویکرد آشنایی و ترویج غذاهای سنتی و محلی به عنوان غذای سالم برگزار شد.

وی در ادامه نگاه نقطه‌ای به گردشگری را از آسیب‌های جدی در این حوزه معرفی کرد و گفت: اولویت اول طرح‌های توسعه شهرستان طرح‌های گردشگری است و تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت‌های صنعت گردشگری در راستای اشتغال‌زایی جوانان بهره‌مند شویم.

فرماندار شهرستان اسکو در پایان با تقدیر از استقبال قابل توجه از این جشنواره گفت: تلاش خواهیم کرد ضمن تقویت جشنواره، این آئین را در سال آینده با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنیم.

منبع: مهر

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.