021aa051 ca34 446a a358 6f1cbb09bf29 660x330 - افت فروش برندهای خودروسازی ایتالیا نسبت به برندهای خارجی

افت فروش برندهای خودروسازی ایتالیا نسبت به برندهای خارجی

فروش خودروهای سواری در بازار ایتالیا در ماه گذشته میلادی با یک کاهش ۳.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۸۸ هزار و ۹۳۹ دستگاه رسید.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند – به نقل از ایسنا، با توجه به آنکه با گذشت هر ماه از سال، آمار و میزان فروش خودروهای سواری و تجاری در بازار کشورهای مختلف منتشر می‌شود، حالا به تازگی انجمن خودروسازان ایتالیا (ANFIA) آمار و گزارش‌های جدیدی از میزان فروش خودروهای سواری در این کشور منتشر کرده است که نشان می‌دهد تعداد خودروهای ثبت نام و فروخته شده در اوت ۲۰۱۹ میلادی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸، با یک افت و کاهش ۳.۱ درصدی مواجه شده و به ۸۸ هزار و ۹۳۹ دستگاه رسیده است.

همچنین این آمارها نشان می‌دهد که سهم خودروسازان وطنی (ایتالیایی) از بازار این کشور در ماه گذشته میلادی ۱۲.۶ درصد کاهش یافته و به ۲۴.۵ درصد رسیده است این در حالیست که میزان فروش خودروهای ساخته شده توسط شرکت‌های خارجی و بین المللی ۰.۴ درصد رشد یافته و سهم خود را در این بازار به ۷۵.۵ درصد رسانده است.

خودروی ایتالیایی یا آلمانی

در اوت سال جاری میلادی، تعداد خودروهای ثبت نام شده از برند فیات ۸.۴ درصد، رنو با ۳۹ درصد  و فورد با ۶.۸ درصد کاهش یافته این در حالیست که ثبت نام خودروهای برند فولکس واگن ۱۳.۱ درصد و داسیا ۲۹.۲ درصد رشد و افزایش پیدا کرده است. پژو نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندان زیادی نکرده و سهم آن در این بازار ۵.۵ درصد گزارش و اعلام شده است.

طبق وب سایت marklines، از محبوب ترین و پرطرفدارترین خودروهای فروخته شده در اوت ۲۰۱۹ میلادی در بازار ایتالیا می‌توان به فیات پاندا (Fiat Panda)، داسیا داستر(Dacia Duster)، لانسیا ایپسیلون (Lancia Ypsilon)، داسیا ساندرو (Dacia Sandero) و جیپ رنیگید (Jeep Renegade) اشاره کرد.

بر اساس گزارشی که انجمن فورشندگان و توزیع کنندگان خودروهای خارجی (UNRAE) منتشر کرده است، فروش خودروهای سواری دیزلی در ماه گذشته میلادی ۳۴.۵ درصد کاهش یافته و سهم آن در این بازار به ۳۸.۱ درصد رسیده است. این در حالیست که فروش خودروهای بنزینی در کنار هیبریدی و پلاگین هبیریدی شاهد یک رشد ۴۵.۲ درصدی بوده و سهم آنها در بازار ۴۳.۸ درصد گزازرش و اعلام شده است. همچنین در این گزارش استقبال از خودروهای تمام الکتریکی بیشترین رشد و افزایش (۱۸۱.۱ درصد) را تجربه کرده است و سهم آن به ۰.۶ درصد رسیده است.

جدول زیر میزان فروش برندهای خودروسازی ایتالیایی و سهم آنها در بازار این کشور را در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ میلادی نشان می‌دهد:

61449894 - افت فروش برندهای خودروسازی ایتالیا نسبت به برندهای خارجی

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.