استارت‌آپ های حاضر درنمایشگاه الکامپ 98

استارت‌آپ های حاضر در نمایشگاه الکامپ ۹۸ به یک برند ملی و منطقه‌ای تبدیل شده‌اند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بر لزوم تلاش برای ارتقای هر چه بیشتر کیفیت محصولات داخلی و حمایت دولت از کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپ‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور روز جمعه از نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید و بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران بازدید کرد و از نزدیک با تولید کنندگان و فعالان کسب و کارهای نوپا به گفتگو پرداخت.

محمود واعظی با حضور در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید ضمن گفت و گوی حضوری با تولید کنندگان و مسؤولین غرفه تولیدات ایرانی در بخش‌های مختلف از جمله صنایع خودرو و قطعات، صنایع معدنی (فلزی و غیر فلزی)، لوازم خانگی، صنایع دریایی، مخابرات و نفت، گاز و پتروشیمی در جریان مسائل و دغدغه‌های آنان قرار گرفت.

تولید کنندگان کشورمان نیز در جریان این بازدید مهم‌ترین دغدغه‌ها، درخواست‌ها و پیشنهادهای خود را درباره چالش‌ها و راهکارهای ساخت داخل در بخش صنعت، نقش کارگزاران تبادل فناوری در رونق تولید، نقش صندوق‌های حمایتی و روش‌های نوین تأمین مالی برای ساخت داخل و تشریح ظرفیت‌های داخلی و حداکثر استفاده از توان ساخت داخل را مطرح کردند.

همچنین واعظی در بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ با توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور در غرفه‌های مختلف شرکت‌های، الکترونیک، تجارت الکترونیک، کامپیوتر (سخت‌افزار و نرم‌افزار)، خدمات اینترنتی و استارت آپ ها در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر در جریان جدید دستاوردها و تولیدات و خدمات الکترونیک و اینترنتی و فن آوری اطلاعات کشور قرار گرفت.

رئیس دفتر رئیس جمهور نیز با تقدیر و اعلام حمایت قاطع دولت از تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدماتی ایرانی، لزوم تلاش برای ارتقای هر چه بیشتر کیفیت محصولات داخلی برای جذب پایدار بازار در فضای رقابتی را مورد تاکید قرار داد.

واعظی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه‌ها در نشست تخصصی رویکردهای نوین در شکل دهی اقتصاد هوشمند، با بیان اینکه تحولات دیجیتال و الکترونیک یکی از نیازهای اساسی کشور است، تصریح کرد: تحولات در فضای مجازی و هوشمندسازی در بخش‌های تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در کشور مغفول مانده است و باید برای اقتصاد کشور با چنین نگاهی برنامه‌ریزی کرد تا شاهد تحولات اساسی و جهش باشیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید کشاورزی سنتی را به مدرن تغییر دهیم، ادامه داد: در این صورت با کمک ابزار دیجیتال و ماهواره‌ای برداشت‌های کشاورزان چند برابر خواهد شد.

واعظی بر تدوین سند تحول با کمک تحولات جدید دنیا از جمله اقتصاد دیجیتال و هوشمند تاکید کرد و گفت: بسیاری از کشورهای دنیا این تحولات فکری را از سال‌های گذشته شروع کردند و باید از تجربیات آنان در این زمینه استفاده کرد و با توجه به نیازمندی‌های داخلی یک سند تحول بومی و ملی داشته باشیم

رئیس دفتر رئیس جمهور بهره گیری از پیشنهادات، ایده‌ها و توانمندی‌های مردم را یکی از ویژگی‌های مهم بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ برشمرد و گفت: تجربه دولت این بود که در هر جایی مردم را مشارکت دهیم و به آنان اعتماد کنیم، موفق خواهیم بود.

واعظی در جمع خبرنگاران نیز با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، کاری بسیار بزرگ است، گفت: مقام معظم رهبری همواره بر تکیه به توان داخلی کشور تاکید دارند و در این نمایشگاه نیز کلیه کارخانجات، محصولات و تولیداتی را ارائه کرده‌اند که پیش‌تر از خارج وارد می‌شد و دولت آمادگی دارد با تولیدکنندگان داخلی قرارداد ببندد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بر استمرار برگزاری چنین نمایشگاه‌های تاکید دارد، افزود: روحانی و مجموعه دولت از اینکه کلیه نیازمندی‌های داخلی از جمله قطعات، ماشین آلات و مواد اولیه توسط جوانان، دانشگاهیان و پارک‌های علم و فناوری در داخل تولید شود، حمایت می‌کند.

واعظی با بیان اینکه طی مذاکرات با وزارت صنعت معدن و تجارت، کارخانجات بزرگ با دانشگاهیان، تولیدکنندگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارتباطات نزدیکتری برقرار خواهند کرد، گفت: باید در این نهضتی که با تحریم آمریکا شروع شده است، بتوانیم با سرعت بیشتر بخش‌هایی که از خارج واردات دارند را خودکفا کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور به برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ اشاره و تصریح کرد: هر سال یک گام جدی به پیش هستیم و کار بزرگی در نمایشگاه امسال و در نوآوری‌ها انجام شده است و استارت‌آپ های حاضر درنمایشگاه امسال در مقایسه با سال‌های قبل به یک برند ملی و منطقه‌ای تبدیل شده‌اند.

واعظی با بیان اینکه به تمام جوانان ایرانی افتخار می‌کنیم، افزود: در بخش آی تی و آی سی تی کارهای بسیار بزرگ و فوق العاده در حال انجام است و چند جوان که در کنار هم یک اپلیکیشن را طراحی کرده‌اند، دارای میلیاردها تومان سرمایه هستند که این سرمایه متعلق به این جوانان و ملت ایران است.

وی با اشاره به نشست روحانی با جوانان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و استارت آپ ها و همچنین شنیدن مشکلات و دغدغه آنان، تاکید کرد: خوشبختانه ارتباطات خوبی بین این جوانان و بخش خصوصی استارت آپ ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد که می‌تواند به حل مشکلات آنان کمک نماید.

واعظی با اشاره به اینکه نسل سنتی مدیران و اصناف هنوز فعالیت‌های استارت آپ ها و کسب و کارهای اینترنتی را قبول نکرده‌اند، ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش‌های ذیربط آمادگی دارند تا این بخش سنتی را به ابزار روز دنیا برای پیشبرد امور متصل کنند.

همچنین ببینید

پرورش ماهیان خاویاری

فعالیت سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارای برند در روستای قره‌سوی آستارا

پایگاه خبری دنیای برند، شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از قطب‌های پرورش انواع ماهیان خاویاری …