Img20231101151354584 650x330 - از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه سینما استفاده شود

از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه سینما استفاده شود

رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق ایران معتقد است: یکی از سازوکارهای پایدار برای خروج چرخه اقتصاد سینمای ایران از وضعیت راکد کنونی، مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری این بخش در سینماست.

مرتضی حاجی‌آقامیری، رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع‌دستی اتاق ایران ضمن تبریک روز ملی سینما، بیست‌ویکم شهریورماه گفت: یکی از مؤلفه‌های جوامع توسعه‌یافته، توسعه فرهنگی است و سینما یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فرهنگ و هنر است. هنری فاخر، ماندگار، شریف و جهانگیر که تجربه‌های گوناگون و ناممکن را برای مخاطب میسّر می‌سازد و از این رو شاید بیش از سایر هنرها مورد توجه مخاطب قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع‌دستی اتاق ایران تصریح کرد: مخاطب سینما با شخصیت‌های فیلم زندگی می‌کند و شادی و غم و هرآنچه نزیسته و ندیده را از طریق پرده نقره‌ای سینما تجربه می‌کند. همین توجه ویژه البته فرصت‌های اقتصادی فراوانی را به وجود آورده است که می‌بایست از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها نیز در جهت توسعه سینمای فاخر و کیفی کشور بهره برد.

او تصریح کرد: مسئله اقتصاد سینما و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. به نظر می‌رسد یکی از سازوکارهای پایداری که می‌تواند در بلندمدت، چرخه اقتصاد سینمای ایران را از وضعیت راکد کنونی خارج و به سوی رونق و پویایی سوق دهد، مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری این بخش در سینماست و ما در کمیسیون برنامه‌هایی برای این مهم در دست اجرا داریم. 

او ضمن اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی سینما گفت: در پی نقش‌آفرینی بیشتر بخش خصوصی در سینما هستیم تا هم بخش خصوصی از این ظرفیت قابل توجه اقتصادی بهره ببرد و هم سینمای ایران در جهت توسعه حرکت کند. انتظار می‌رود دولت نیز در حوزه سینما تسهیل گری کرده و از فعالان این حوزه حمایت کند تا زمینه‌های پیشرفت صنعت سینما هرچه بیشتر فراهم شود.

رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع‌دستی اتاق ایران، تأکید کرد: امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی گسترده میان اتاق ایران، خانه سینما و همه هنرمندان و فعالان این حوزه، در مسیر ترقّی و تعالی فرهنگ و هنر و اقتصاد سینما گام‌هایی مؤثر و ارزشمند برداریم.

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *