12615726 208 660x330 - از صدور پروانه ساخت برای ۶ فیلمنامه تا برگزاری کنسرت همایون شجریان در سال آینده/ حامیان فلسطین در مراسم جوایز امی اعتراض کردند

از صدور پروانه ساخت برای ۶ فیلمنامه تا برگزاری کنسرت همایون شجریان در سال آینده/ حامیان فلسطین در مراسم جوایز امی اعتراض کردند

فرهنگ و هنر ایران و جهان در هفته‌ای که گذشت، شاهد رویدادهایی چون صدور پروانه ساخت برای ۶ فیلمنامه، اعلام خبر برگزاری کنسرت همایون شجریان در سال آینده و تظاهر جمعی از حامیان فلسطین در حاشیه برگزاری جوایز امی ٢٠٢۴ بود.

به گزارش دنیای برند به نقل از برنا؛ در هفته گذشته، ۶ فیلمنامه پروانه ساخت و سه فیلم مجموز اکران دریافت کردند، در کنار آن جشنواره‌های «اتقان» و «سرود ملی فجر» به ایستگاه پایانی خود رسیدند و برگزیدگان شأن را شناختند. از طرفی معاون سیاسی رسانه ملی منصوب شد و صدرالدین حجازی؛ بازیگر تلویزیون و سینمای ایران دار فانی را وداع گفت و به خاک سپرده شد.

آلبوم «ش م س» اثر کیخسرو پورناظری و همایون شجریان در هفته‌ای که گذشت رونمایی شد و ارکستر سمفونیک تهران به رهبری آرش گوران اجراهای خود را روی صحنه تالار وحدت برد.

همچنین هفته‌ای گذشت، هفته پاسداشت روز ملی سینما بود که برنامه هایی از جمله نشست‌های تخصصی، بزرگداشت‌ها و رونمایی از کتاب‌های سینمایی در مکان های فرهنگی و با حضور هنرمندان برگزار شد.

در جهان نیز، هفته‌ای که گذشت هفته اعلام جوایز امی برای دومین بار در سال ٢٠٢۴ بود که طی اجرای مراسم، حامیان مردم فلسطین در خیابان فیگوئروا منتهی به فرش قرمز اعتراض کردند.

حسن عابدینی معاون سیاسی رسانه ملی شد

عابدینی که دکترای سیاستگذاری عمومی دارد، تجربه سال‌ها فعالیت به عنوان خبرنگار، مجری و کارشناس برنامه‌های تلویزیونی را نیز در کارنامه کاری خود دارد و مسئولیت‌هایی مانند ریاست خبرگزاری صداوسیما و مدیرکل اخبار خارجی صداوسیما را برعهده داشته است.

صدرالدین حجازی درگذشت

صدرالدین حجازی بازیگر سینما و تلویزیون ٢۴ شهریور ماه بعد از اینکه چند روز در کما بود، از دنیا رفت و صبح روز، ۲۷ شهریورماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا در کنار حسین اندام (شعبده‌باز) به خاک سپرده شد.

۶ فیلمنامه پروانه ساخت گرفتند

فیلمنامه‌های «بام بالا ۲» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید، کارگردانی آرش معیریان و نویسندگی محمد عبدی، «دوزنده کفشهایش» به تهیه‌کنندگی سیدحسین هادیان‌فر و ابوالقاسم طالبی، کارگردانی و نویسندگی ابوالقاسم طالبی، «آقای زالو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهران احمدی فصیح و نویسندگی حمید اکبری خامنه سر، «مرخصی» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی حسین مهکام و کارگردانی عادل معصومیان، «اخراجی‌ها ۴» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی مسعود ده نمکی، «زوزه» به تهیه‌کنندگی سیدحامد حسینی، کارگردانی امیدشمس اسفندآبادی و نویسندگی امید شمس اسفندآبادی، امیرمهندسیان و فرزاد احمدی موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

«لختگی»، «استاد» و «برف آخر» راهی گیشه شدند

در هفدهمین جلسه شورای صنفی نمایش روز یکشنبه ۲۵ شهریور در خانه سینما برگزار شد، قرارداد سرگروهی سه فیلم سینمایی «لختگی»، «استاد» و «برف آخر» ثبت و همچنین مقرر شد اکران فیلم «لختگی» از چهارشنبه ۲۸ شهریور در سینما‌های سراسر کشور آغاز شود.

«همه چیز درباره فرشته» سریال جدید پژمان تیمورتاش

پژمان تیمورتاش که به تازگی با سریال «جنگل آسفالت» در شبکه نمایش خانگی مهمان مخاطبان بود، اکنون فیلمنامه سریالی را با عنوان «همه چیز درباره فرشته» در ژانر ملودرام در دست نگارش دارد.

همایون شجریان سال آینده در ایران کنسرت می‌دهد

در نشست رونمایی از آلبوم «شمس»، همایون شجریان و کیخسرو پورناظری، همایون شجریان از برنامه‌ریزی برای برگزاری یک کنسرت بزرگ در سال آینده و در ایران خبر داد.

این کنسرت که به عنوان یک رویداد برجسته در عرصه موسیقی سنتی ایرانی معرفی شده، انتظار می‌رود با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شود و بخشی از تقویم فرهنگی سال آینده را به خود اختصاص دهد.

نخستین جشنواره «اتقان» به ایستگاه پایانی رسید

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی «اتقان» با حضور محمد چکشیان؛ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا باقری؛ دبیر جشنواره ملی «اتقان» و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر عصر دوشنبه ۲۶ شهریور در سالن سوره حوزه هنری برگزار و برگزیدگان خود را در بخش‌های بخش تئاتر خیابانی، بخش تئاتر کوتاه صحنه‌ای، بخش طنز، بخش داستان، بخش شعر، بخش کارتون، بخش پوستر، بخش تک عکس، بخش مجموعه عکس شناخت.

نخستین جشنواره ملی سرود فجر برگزیدگانش را شناخت

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی سرود فجر امروز ۲۶ شهریورماه با حضور محمود سالاری؛ معاون امور هنری وزارت ارشاد، امیرحسین سمیعی؛ مدیر دفتر موسیقی، محمد اله‌یاری؛ مدیرعامل بنیاد رودکی، حامد جلیلی؛ دبیر جشنواره جمعی از مسئولان و هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد در تالار وحدت برگزار و برگزیدگان خود را در بخش‌های هم آوازی سرود، هم آوازی کر، هم آوازی آکاپلا، صداما، جایزه ایران، جایزه نور، سرو سرود، بهترین رهبری، خلاقیت و نوآوری، بهترین شعر و تک خوان شناخت.

گوران: همایون شجریان یکی از بهترین گزینه‌ها برای اجرا با ارکستر سمفونیک است

آرش گوران؛ رهبر ارکستر سمفونیک تهران در گفتگو با خبرگزاری برنا گفت: من در دو سال اخیر تجربه همکاری با همایون شجریان و رهبری ارکستر ایشان را بر عهده داشتم. ما حدود ۷۰ کنسرت در قاره‌هایمختلف از جمله استرالیا، کانادا، اروپا و ایران برگزار کردیم. همایون شجریان را یکی از توانمندترین و بهترین خواننده‌های ایران در حال حاضر می‌دانم. او نه‌تنها به دلیل شناخت عمیقش از موسیقی و آواز، بلکه به‌خاطر شخصیت هنری و تلاشی که برای کیفیت اجرای خود دارد، قابل احترام است. به عقیده من همایون شجریان یکی از بهترینگزینه‌ها برای اجرا با ارکستر سمفونیک است.

 وی افزو!: وقتی درباره ارکستر سمفونیک صحبت می‌کنیم، باید توجه داشته باشیم که با یک زبان جهانی در موسیقی روبه‌رو هستیم. موسیقییک زبان بین‌المللی و بدون مرز است. باید بپذیریم که این زبان می‌تواند فرهنگ‌های مختلف را به هم نزدیک کند و گفت‌وگوی فرهنگی ایجادکند. عدم پذیرش این موضوع باعث می‌شود که از پیشرفت باز بمانیم و در عرصه جهانی هنرمندانمان نتوانند رشد کنند.

سیروس الوند: شرایط ساخت فیلم مطلوب نیست!

سیروس الوند نیز به بهانه روز ملی سینما در گفتگو با خبرگزاری برنا عنوان کرد: قصد ساخت فیلم دارم، اما شرایط برای امثال من اصلا مطلوب نیست. شما فیلم‌ها را نگاه کنید، پرفروش‌ترین فیلم‌های امروز مبتذل‌ترین‌هاست. دقیقا ارشاد می‌گوید فیلم‌بردار، نویسنده و… که باشد. می‌گوید تست‌های گریم را بیاورید ببینیم. یک قدمی ما از اول تا آخر فیلم هستند. ما این‌گونه بلد نیستیم کار کنیم.

نگاه طنازانه کارگردان «شه‌سوار» به موضوعات تلخ

حسین نمازی؛ کارگردان «شادروان» در گفتگو با خبرگزاری برنا درخصوص سوژه فیلم هایش توضیح داد: واقعیت این است که من حتی لحظات تلخ زندگی را در ذهن خودم شیرین می‌بینم. حتی اگر اتفاق تلخی هم رخ دهد ذهن من شروع به کار کردن می‌کند که اگر در این شرایط فلان اتفاق می‌افتاد چقدر ماجرا شیرین می‌شد. از بچگی به این شکل بودم و اگر می‌خواستم یک حرف خیلی جدی برای کسی تعریف کنم معمولا یک چاشنی طنز به آن اضافه می‌کردم. هنوز هم این اخلاق را دارم. این ناگزیر و جزو خلقیات من از همان کودکی است.

نمازی افزود: این سبک فیلم ساختن هم در ذات من است و به خودی خود بیرون می‌آید و اگر اینگونه نبودم، کمدی صرف می‌ساختم. اما احساس می‌کنم کمدی صرف فعلا کار من نیست و فعلا با روحیات من سازگار نیست. کار‌های من مانند یک داروی تلخی هستند که یک ماده شیرین کننده به آن اضافه می‌کنند تا برای بیماران قابل تحمل شود و بتوانند آن را هضم کنند.

ستاره پسیانی نمایش نیمه تمام پدرش را کارگردانی می‌کند

ستاره پسیانی نمایش «جزیره‌‌‌ی لؤلؤ» را که به کارگردانی هنرمند فقید،آتیلا پسیانی آغاز شده بود؛ با اجرای آن به پایان می‌رساند.

نمایش «جزیره‌ی لؤلؤ» به نویسندگی آرش نعیمیان و خسرو پسیانی که پیش از این قرار بود به کارگردانی هنرمند فقید، زنده یاد آتیلا پسیانی به صحنه برود، با کارگردانی ستاره پسیانی ادامه پیدا خواهد کرد.

جوایز امی ٢٠٢۴ اهدا شدند

هالیوود برای دومین بار در سال جاری، برای قدردانی از بزرگترین ستاره‌های تلویزیون دور هم جمع شدند.

«شوگان» و «خرس» به ترتیب با ١٨ و ١١ جایزه، پیروز هفتاد و ششمین دوره از جوایز امی در لس آنجلس بودند.
«شوگان» به عنوان بهترین سریال دراماتیک انتخاب شد و هر دو جایزه بازیگری اصلی را برای هیرویوکو سانادا و آنا ساوای (که اولین بازیگر زن آسیایی تبار بود) را دریافت کرد.

تظاهرکنندگان حامی فلسطین در مراسم جوایز امی

در حاشیه برگزاری مراسم جوایز امی، حدود دوازده معترض در حالی که از کنار صف ماشین‌ها در خیابان فیگوئروا منتهی به فرش قرمز می‌رفتند، شعار آزادی فلسطین را سر می‌دادند. بسیاری از معترضان کفن پوشیده بودند و تابلو‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها شعار‌هایی با هشتگ‌های «#فلسطین آزاد #سودان آزاد #کنگوی آزاد» نوشته شده بود.

فصل پنجم «امیلی در پاریس» ساخته می‌شود

نتفلیکس به صورت رسمی اعلام کرد که فصل پنجم سریال«امیلی در پاریس» برای سال ۲۰۲۵ ساخته می‌شود.

پنج‌شنبه گذشته، نیمه دوم فصل چهارم سریال امیلی در پاریس از شبکه نتفلیکس پخش شد و اکنون نتفلیکس به صورت رسمی تایید کرده که این سریال پرطرفدار برایفصل پنجم نیز تمدید شده است.

 در حال حاضر فقط بازگشت لیلی کالینز براینقش امیلی کوپر در فصل پنجم سریال تایید شده است که او قرار است ماجراجویی خود را در شهر رم ایتالیا ادامه دهد.

بازگشت جیمز کامرون با «آخرین قطار به هیروشیما»

کامرون امتیاز رمان چارلز پلگرینو با نام «ارواح هیروشیما» را خریداری کرده است.

 داستان فیلم کامرون درباره مردی است که آخرینبازمانده بمباران هیروشیما است و سوار قطاری به مقصد ناکازاکیمی‌شود و از انفجار هسته‌ای شهرش در امان می‌ماند.

 جیمز کامرون از کتاب «آخرین قطار به هیروشیما» را به عنوان منبع اصلی داستان پروژه بعدی خود استفاده می‌کند. او به محض پایان یافتنتولید چندگانه «آواتار» به سراغ ساخت این فیلم می‌رود. کامرون گفته که دو کتاب «آخرین قطار به هیروشیما» (۲۰۱۵) و «ارواح هیروشیما» را به یک فیلم سینمایی تبدیل خواهد کرد.

بری لارسون با نقش «الکترا» روی صحنه تئاتر می‌رود

بری لارسون؛ بازیگر برنده اسکار، اولین بازی خود در وست اند را با احیای نمایشنامه «الکترا» اثر سوفوکل ایفا خواهد کرد.

در این نمایشنامه که توسط تراژدی‌دان یونان باستان در حدود ۴٢٠ سال قبل از میلاد مسیحنوشته شده است، «الکترا» و برادرش از مادرشان و پدرخوانده‌شان به خاطر کشتن پدرشان انتقام می‌گیرند.

 کارگردانی این تئاتر بر عهده دانیل فیش خواهد بود که «اوکلاهما» را نیز در وست اند روی صحنه برده که نمایش او در جوایز «تونی» و «اولیویه» برنده بهترین احیای موسیقی شد.

 نمایش «الکترا» از ١٣ تا ١٨ ژانویه ٢٠٢۵ در سالن تئاتر رویال در برایتون افتتاح می شود و سپس از ٢۴ ژانویه تا ١٢ اپریل روی صحنه سالن تئاتر دوک یورک در لندن می رود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *