63184035 660x330 - از انتخاب ایسنا به عنوان رسانه برتر جشنواره «نانو و رسانه» تا آموزش مشت‌زنی به ربات انسان‌نما با VR

از انتخاب ایسنا به عنوان رسانه برتر جشنواره «نانو و رسانه» تا آموزش مشت‌زنی به ربات انسان‌نما با VR

دنیای علم و فناوری در روزی که سپری شد، حاوی اخبار گوناگونی بود که در این بسته خبری به طور خلاصه به مرور آنها می‌پردازیم.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، امروز سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ دنیای علم و فناوری در ایران و جهان حامل اخبار مختلفی بود که در این بسته خبری به طور خلاصه آنها را از نظر می‌گذرانیم.

از انتخاب خبرگزاری پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا به عنوان رسانه برتر در جشنواره «نانو و رسانه» و فناوری‌های ایرانی که می‌توانند معادن زیر زمینی را ایمن‌ کنند تا انتخاب نخستین وزیر هوش مصنوعی در فرانسه و آموزش مشت‌زنی به ربات انسان‌نمای نادیا با فناوری واقعیت افزوده، همگی از جمله اخبار مهم امروز بودند.

گفتنی است که شما مخاطبان گرامی می‌توانید با کلیک بر روی هر یک از تیترها که به رنگ آبی درآمده‌اند، به محتوای خبر مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

«پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا» رسانه‌ برتر جشنواره‌ «نانو و رسانه» شد

خبرگزاری دانشجویان ایران (پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا) در دهمین دوره جشنواره‌ «نانو و رسانه» حائز رتبه‌ اول شد.

فناوری‌های ایرانی که می‌توانند معادن زیر زمینی را ایمن‌ کنند

۴۴۴ شرکت دانش‌بنیان حوزه معدن توانسته‌اند تجهیزات و ماشین‌آلاتی را به تولید برسانند که همت برای کاربردی کردن آنها منجر به افزایش ایمنی معادن زیر زمینی و حفظ جان معدنچیان خواهد شد.

محقق ایرانی، معاون کمیسیون بین‌المللی تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی دنیا شد

محقق سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، معاون جدید زیرکمیسیون خاورمیانه کمیسیون بین‌المللی تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی دنیا شد.

آموزش بوکس به ربات انسان‌نما با فناوری واقعیت مجازی!

ربات انسان‌نمای «نادیا»(Nadia) که در گذشته مهارت مشت‌زنی خود را به نمایش گذاشته بود، حالا می‌تواند با استفاده از فناوری واقعیت مجازی از مربی انسان خود برای تکمیل مهارت‌هایش بهره ببرد.

فضاپیمای «سایوز» به زمین بازگشت

فضاپیمای روسی «سایوز» به همراه سه سرنشین به زمین بازگشت و با موفقیت فرود آمد.

کشف کرگدن ۳۲ هزار ساله با پوست و پشم سالم در روسیه!

این موجود باستانی که هزاران سال در یخبندان دائمی روسیه حفظ شده است، بینش‌های ارزشمندی را در مورد گونه‌های منقرض شده ارائه می‌کند.

قطعه آسیب‌دیده موشک «استارشیپ» از دریا بیرون کشیده شد

«اسپیس‌ایکس» یک قطعه‌ از مرحله اول موشک بزرگ «استارشیپ» را که از پرواز ماه ژوئن به جا مانده است، از دریا بیرون آورد.

فرانسه نخستین وزیر هوش مصنوعی خود را منصوب کرد

فرانسه اولین وزیر هوش مصنوعی را منصوب کرد و هدف آن تبدیل شدن پاریس به قطب جهانی در زمینه قانون‌گذاری و نظارت بر این فناوری نوین است.

اجتماع بزرگ مستعدان در مسابقه مساله محور بنیاد ملی نخبگان

مسابقه ملی و مساله‌محور بنیاد ملی نخبگان، راهی‌شو، بزرگترین اجتماع نخبگانی کشور است که به منظور حمایت از نخبگان و مستعدان در راستای حل مسائل کشور برگزار می شود.

میزی که با ۱۲ پا راه می‌رود!

شاید آزاردهنده باشد که پس از نشستن روی مبل متوجه شوید نوشیدنی خود را در فاصله چند متری روی میز گذاشته‌اید و فراموش کرده‌اید آن را بردارید. اما شاید اکنون به جای اینکه مجبور شوید برای برداشتن آن از جای خود بلند شوید، میز به سراغ شما بیاید.

ترکیبی قدرتمند از کربن دی اکسید برای مبارزه با سرطان و کاهش گرمایش جهانی!

دانشمندان کربن دی اکسید(CO۲) را به ترکیب قدرتمندی برای مبارزه با سرطان تبدیل کرده‌اند. این فناوری جدید مبتنی بر باکتری همچنین می‌تواند به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک کند و در عین حال یک آنتی اکسیدان ارزشمند تولید کند.

گسل “رباط قره‌بیل” مسبب زلزله‌های بجنورد

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در مدت ۱۸ سال اخیر تعداد ۱۳۹۹ زلزله در رومرکز زلزله‌های بجنورد در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است، اعلام کرد: برآوردهای اولیه در خصوص زلزله‌های روز گذشته نشان می‌دهد احتمالا جنبایی گسل رباط قره‌بیل مسبب این زلزله‌ها بوده است.

ربات‌ها چه زمانی هم‌خانه ما می‌شوند؟

شرکت‌های رباتیک در تلاش هستند تا هوش مصنوعی را به ربات‌ها القا کنند اما این کار با چالش‌های فنی و ایمنی همراه است. با وجود دشواری‌ها، رویای ساخت یک ربات خانگی چندمنظوره همچنان ادامه دارد.

چین ۲ موشک را با فاصله کمتر از ۶ ساعت پرتاب کرد

دو موشک چین که با فاصله کمتر از ۶ ساعت پرتاب شدند، ۱۰ ماهواره‌ سنجش از دور و اینترنت اشیا را به مدار زمین بردند.

حسگرها پایه و اساس صنعت معدن هوشمند هستند

امروزه نظارت بر جنبه‌های مربوط به پایداری و ایمنی در فعالیت‌های معدنی در سرتاسر جهان برای کاهش اثرات اجتماعی و زیست‌محیطی، ترویج استفاده بهینه از آب، کاهش ردپای انتشار کربن، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش ضایعات معدنی و به حداقل رساندن خطرات حوادث و تلفات در اولویت قرار دارد که همه اینها مستلزم توسعه و استقرار حسگرهای مختلف است.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *