رزم حسینی

ارتقای تجارت خارجی کشورمان به ۵۷ میلیارد دلار

پایگاه خبری دنیای برند،وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با آیت الله نوری همدانی اعلام کرد: با وجود همه تحریم‌های ظالمانه دشمنان و محدودیت های ناشی از کرونا اما در ۹ ماه امسال اشتغال صنعتی ۲۳ درصد افزایش داشته است.

علیرضا رزم‌ حسینی در این دیدار با بیان این مطلب، افزود: خوشبختانه به همت تولیدکنندگان و صادرکنندگان و صنعتگران که به راستی به فرموده مقام معظم رهبری مجاهدان اقتصادی هستند، بخش صنعت، معدن و تجارت روز به روز درحال توسعه و ارتقا می باشد.

افزایش ۱۰ درصدی تولید فولاد و ۵۱ درصدی تولید آلومینیوم

وی با اشاره به برخی از ارقام در حوزه افزایش تولید تصریح کرد: در همین مدت با وجود همه مشکلات و تنگناها با افزایش ۱۰ درصدی تولید فولاد، افزایش ۱۲ درصدی تولید مس و افزایش ۵۱ درصدی تولید آلومینیوم روبرو بوده‌ایم.

بخش صمت بار مالی تحریم‌ها را بر دوش کشید

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بخش صنعت، معدن و تجارت با ارتقاء صادرات بار مالی تحریم ها و مشکلات ناشی از عدم فروش نفت را بر دوش کشید.

ارتقای تجارت خارجی کشورمان به ۵۷ میلیارد دلار

رزم حسینی همچنین اعلام کرد: علیرغم همه مشکلات یادشده اما، تجارت خارجی کشورمان به ۵۷ میلیارد دلار رسیده است.

تامین معیشت مردم و فراوانی کالا از اولویت های وزارت صمت است

وی همچنین با بیان اینکه تامین معیشت مردم و فراوانی کالا از اولویت های وزارت صمت است، گفت: در این مدت نیز در حوزه تامین کالا هایی که بر عهده ما بوده است از جمله گندم، ذرت، کنجاله سویا، روغن و همچنین نهاده‌های دامی اقدامات خوبی انجام شده است و این کالاها به موقع به دست مردم رسیده است.

واردات کالاهای غیرضروری را ممنوع کردیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت ساخت داخل و اولویت این مهم، تصریح کرد: در این راستا واردات کالاهای غیرضروری را ممنوع اعلام کردیم و فقط کالاهای مرتبط با خط تولید، ماشین آلات قطعات و تجهیزات تولید و همچنین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات را وارد می کنیم .

آیت‌الله نوری‌ همدانی نیز در سخنان کوتاهی در این دیدار ضمن تاکید بر مسئولیتهای شغلی و اجتماعی در دین مبین اسلام، توصیه هایی را در خصوص نظارت و کنترل بر بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و تامین معیشت مردم مطرح کرد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *