Img20240612102435629 650x330 - اتاق بازرگانی بین‌المللی به عبور از بحران‌های جهانی کمک کند

اتاق بازرگانی بین‌المللی به عبور از بحران‌های جهانی کمک کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC)، مهم‌ترین نهاد بخش خصوصی در جهان است، گفت: ما به‌عنوان اعضای این نهاد بزرگ، باید برای تقویت همکاری‌های تجاری تمهیداتی بیندیشیم و روی روان‌سازی تجارت میان اعضا تمرکز کنیم.

صمد حسن‌زاده در اجلاس سالانه اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در پاریس، افزود: با توجه به بحران‌های منطقه‌ای در جهان، آوارگان ناشی از این بحران‌ها و تأثیرات مخرب تحریم‌ها، اتاق بازرگانی بین‌المللی باید بیشتر به این نگرانی‌ها توجه کند و نقش سازنده‌ای برای چاره‌اندیشی و کمک به عبور از مشکلات بر عهده بگیرد.

او ادامه داد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و کمیته ایرانی ICC آماده حضور فعال در تصمیم‌گیری‌های اتاق بازرگانی بین‌المللی و انجام اقدامات لازم برای توسعه همه‌جانبه مناسبات تجاری است.

در این نشست محمد خزاعی، دبیر کل کمیته ایرانی ICC نیز با تأکید بر اهمیت تقویت ارتباط اتاق‌های بازرگانی جهان، گفت: در اجلاس قبلی اتاق بازرگانی اسلامی، پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای تقویت ارتباط اتاق‌ها و رسیدگی به مشکلات بانکی و تأمین مالی در تجارت فرامرزی پیشنهاد شد که امیدواریم همه اعضا برای ایجاد آن تلاش کنند.

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *