تشکیل فراکسیون آموزش‌های مهارتی در مجلس

تشکیل فراکسیون آموزش‌ های مهارتی در مجلس/ دانشگاهی که فارغ‌التخصیلانش نتوانند مشکلات خود و جامعه را حل کنند، برند نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از تشکیل فراکسیون مهارتی در مجلس با هدف توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، میرزاده صبح امروز در آیین رونمایی از برنامه‌های درسی کاردانی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه‌ای که امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: با تشکیل فراکسیون مهارتی در مجلس دنبال توسعه آموزش مهارتی هستیم تا بتوانیم در مسیر حرکت کنیم. متاسفانه اکنون با انبوهی از فارغ التحصیلان بی‌مهارت مواجهیم.

وی در ادامه افزود: دانشجویانی که نمی‌توانند مشکل خود را حل کنند، چگونه می‌توانند مشکل کشور را حل کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: دانشگاهی که دانشجویان و فارغ‌التخصیلانش نتوانند مشکلات خود و جامعه را حل کنند، حتما برند نیست، دانشگاهی می‌تواند برند باشد که خروجی‌هایش اینگونه نباشد.

وی ادامه داد: من از مخالفان ارائه دوره کارشناسی به دانشگاه فنی بودم، چراکه معتقدم در مراحل بعد دنبال راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری خواهند رفت.

میرزاده تاکید کرد: باید برای ورود دانشجویان مهارتی هم فکری شود، اگر ورودی‌ها با تست و آزمون باشند، باید بگویم که مسیر را اشتباه رفته‌اید.

وی همچنین به خروجی دانشگاه‌های مهارتی اشاره کرد و افزود: خروجی هم نباید بر اساس آزمون باشد، باید مهارت دانشجویان سنجیده شود. این دانشگاه باید متفاوت از سایر دانشگاه‌ها حرکت کند.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.