آثار هنری و صنایع دستی

آثار هنری و صنایع دستی یک منطقه به عنوان برند آن منطقه

سنندج – رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی سنندج گفت: برای توسعه و ارتقای شاخص های اقتصاد هنر باید به سمت تبدیل آثار هنری به کالای اقتصادی حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مختار هاشمی ظهر دوشنبه در نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی سنندج، اظهار داشت: کشوری مانند ایران که اقتصاد آن مبتنی بر درآمدهای نفتی است باید برای خروج از سایه این اقتصاد فعالیت های گردشگری، فرهنگی و هنری را گسترش دهد تا بتواند مسیر اقتصاد کشور را تغییر دهد.

وی افزود: گردشگری یکی از مهمترین مصادیق توسعه صنعت هنر است و اگر بتوانیم آثار هنری و صنایع دستی که در یک منطقه تولید می شود را به عنوان برند آن منطقه معرفی کنیم و آنها را تجاری سازی کنیم، اقتصاد منطقه را با تحول روبرو می کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی سنندج ادامه داد: نقش بخش خصوصی در توسعه این حوزه ها باید به خوبی دیده شود و با دوری کردن از حاشیه ها می توان ظرفیت های موجود در این بخش را توسعه و گردشگری و اقتصاد هنر را رونق بخشید.

هاشمی با بیان اینکه ترسیم نقشه راه برای دست یافتن به این اهداف بسیار مهم است، یادآور شد: این کمیسیون ارتباط مستقیمی با توسعه پایدار و معیشت مردم دارد و می تواند با ارتقای شاخص های این حوزه نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی بیان کرد: نقش اتاق بازرگانی در دهه پیش برای توسعه اقتصاد بازرگانی در بخش های مختلف در سنندج به خوبی تعریف شده است و اکنون می توان با تولید علم و اندیشه و آزادی عمل اهداف را پیش برد.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی سنندج گفت: باید کارهایی ماندگار برای هنر و صنایع مختلف کردستان انجام داد که نظیر آن را می توان ثبت ملی کردستان به عنوان پایتخت دف عنوان کرد که با این کار این میراث معنوی برای همیشه برای کردستان به یادگار می ماند.

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …