گردشگری

کشورهای آسیب دیده صنعت گردشگری از ویروس کرونا

پایگاه خبری دنیای برند، ایتالیا و اسپانیا در بین کشورهایی قرار گرفته اند که به واسطه همه‌گیر شدن ویروس کرونا با مشکلات سختی مواجه شده‌اند. با تعداد قابل توجه از انسان‌هایی که درگیر این ویروس قرار گرفته شدند.

به نظر می رسد اگر تأثیر مرگبار COVID-19 به اندازه کافی بد نباشد ، ایتالیا و اسپانیا نیز جزو کشورهایی هستند که در معرض خطر ابتلا به این بیماری همه گیر هستند. هر دو کشور به سفر و جهانگردی (صنعت گردشگری) متکی هستند ، که در ماه‌ها و هفته‌های اخیر متوقف شده است و بعید است که به زودی به طور معمول این صنعت به روزهای با شکوه خود بازگردد. علاوه بر این، هر دو کشور حتی قبل از شروع شیوع بیماری، با سطح بالایی از بدهی های عمومی و نرخ بیکاری در بین بالاترین کشورهای عضو OECD ، دست به مبارزه اقتصادی زده اند.

باتوجه به نمودار، بر اساس داده های شورای جهانی سفر و جهانگردی (WTTC) نشان می دهد ، سفر و جهانگردی به ترتیب ۱۴.۳ و ۱۳.۰ درصد به تولید ناخالص داخلی اسپانیا و ایتالیا در سال گذشته را داشته است که جمع درآمد حاصل از هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی، خطوط هوایی، رستوران‌ها و سایر موارد مرتبط با این زمینه، میلیاردها دلار را به سوی این کشورها روانه کرده است. به عنوان مثال در ایالات متحده ، تأثیر کل سفر و جهانگردی به طور قابل توجهی کمتر از ۸.۶ درصد تولید ناخالص داخلی بود. حتی با این نرخ پایین ، سفر و جهانگردی به طور مستقیم بیش از ۶ میلیون شغل در ایالات متحده پشتیبانی می کند ، با توجه به WTTC ، سهم کل اشتغال ۱۶.۸ میلیون شغل در ایالات متحده است.

قابل ذکر است ایران نیز با اختصاص ۶.۸ درصد از مجموع تولید ناخالص داخلی به بخش جهانگردی در سال گذشته، در زمره کشورهایی است که متحمل ضرر خواهند شد.

 

21391 754x1024 - کشورهای آسیب دیده صنعت گردشگری از ویروس کرونا

همچنین ببینید

محبوب ترین شبکه های اجتماعی

محبوب ترین شبکه های اجتماعی تا ژانویه ۲۰۲۳

پایگاه خبری دنیای برند، محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تا ژانویه ۲۰۲۳ …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x