منزل زردی نوزادمان

چگونه در منزل زردی نوزادمان را درمان کنیم ؟

پایگاه خبری دنیای برند، با اجاره دستگاه زردی نوزاد یا فتوتراپی ، می توانید به راحتی زردی نوراد را کنترل و درمان کنید. زردی یا هیپربیلی روبینمی ، یک بیماری پزشکی رایج است که در نوزادان تازه متولد شده در دو تا چهار روز اول زندگی ایجاد می شود. بروز زردی یا یرقان نتیجه مقادیر زیاد بیلی روبین ، ماده زائد حاصل از تجزیه سلول های خونی است که در خون و صفرا یافت می شود. کبد کاملاً بالغ می تواند بیلی روبین را فیلتر کرده و از بین ببرد ، اما کبد نابالغ نوزادان می تواند باعث ایجاد زردی شود.

یک مطالعه در سال 2018 حتی نشان می دهد که سطح بیلی روبین نوزادان باید به طور ایده آل طی 72 ساعت پس از تولد بررسی شود ، به ویژه برای نوزادانی که رنگ پوست آنها تیره است و ممکن است سرنخ بصری کمتری داشته باشد. اگرچه راهی مطمئن برای جلوگیری کامل از زردی وجود ندارد ، اما دانستن عوامل خطر به شما کمک می کند تا تعیین کنید برای جلوگیری و رفع زردی نوزاد چه کاری می توانید انجام دهید.

منزل زردی نوزادمان

بررسی و کاهش عوامل خطر بروز زردی در نوزادان

در دوران بارداری آزمایش خون دهید. برخی از ناسازگاری های خون باعث تجزیه سلول های خونی بیشتر و تولید بیلی روبین بیشتر می شود.  مادرانی که دارای خون منفی یا گروه خونی O + هستند ، باید آزمایش خون را انجام دهند زیرا ناسازگاری خونی از جمله بالاترین عوامل خطر هستند.

کمبود آنزیم ژنتیکی ، مانند کمبود گلوکز و فسفات ، همچنین می تواند منجر به خطر بیشتری برای زردی شود زیرا می توانند سلول های خونی خاص را از بین ببرند و بیلی روبین بیشتری در جریان خون ایجاد کنند. علاوه بر آزمایش خون قبل از تولد ، پزشکان اکنون قبل از ترخیص کودک از بیمارستان ، به طور معمول نوزاد را از نظر زردی معاینه می کنند. اما جای نگرانی نیست برای رفع زردی نوزاد می توانید اقدام به اجاره دستگاه زردی نوزاد نمایید.

خطر زایمان زودرس را کاهش دهید. نوزادانی که قبل از 38 هفته به دنیا می آیند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به زردی قرار دارند. کبد نوزاد نارس در مقایسه با نوزاد بالغ رشد کمتری دارد و از بین بردن بیلی روبین برای کبد نوزاد دشوارتر است. البته برخی از عوامل خطر زایمان زودرس ، مانند سن یا زایمان های متعدد ، قابل تغییر نیستند.

تا آنجا که ممکن است آرام باشید. استرس یک عامل اصلی در زایمان های زودرس است. فقدان حمایت اجتماعی ، کارهایی که از نظر جسمی یا روحی طاقت فرسا هستند و خشونت خانگی ، چه جسمی و چه عاطفی ، همه می توانند در استرس نقش داشته و منجر به زایمان زودرس شوند.

خطر ابتلا به عفونت های خاص را کنترل یا کاهش دهید. عفونت هایی مانند تبخال ، سیفلیس ، CMV و توکسوپلاسموز می تواند منجر به زایمان زودرس و همچنین زردی شود.

نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند بیشتر به زردی مبتلا می شوند. با این حال ، معمولاً به راحتی قابل درمان است. شیر مادر به طور طبیعی تا چند روز پس از زایمان نوزاد وارد سینه نمی شود. در چند روز اول زندگی ، نوزادان شیرده از ماده ای پیش شیر به نام آغوز استفاده می کنند که مقدار آن بسیار کم است.

از آنجا که نوزادان در روزهای اول تولد به اندازه نوزادانی که از شیر خشک استفاده می کنند تغذیه نمی کنند ، دستگاه گوارش آنها به سرعت تخلیه نمی شود و همین امر باعث تجمع بیلی روبین در بدن می شود. این مسئله به طور کلی جای نگرانی نیست و هنوز هم متخصصان شیردهی را توصیه می کنند.

منزل زردی نوزادمان

دستگاه رفع زردی نوزاد – اجاره دستگاه زردی نوزاد

برای رفع زردی نوزاد باید شیردهی را بلافاصله شروع کنید. مادرانی که در چند ساعت اول پس از تولد شیردهی را شروع می کنند بیشتر از کسانی که برای شیردهی صبر می کنند در درمان زردی نوزاد موفق می شوند. افزایش وزن زود هنگام می تواند به رشد کودک کمک کند در این صورت کبد کار خود را راحت تر انجام می دهد. به عبارت دیگر ، هرچه کودک شما زودتر شروع به رشد کند ، زردی زودتر از بین می رود. تأمین مداوم شیر باعث افزایش وزن و رشد کودک شما می شود

برای درمان زردی ، کودک خود را در معرض نور قرار دهید. نور ماوراء بنفش با بیلی روبین واکنش نشان می دهد و آن را به شکلی تغییر می دهد که برای دفع آن نیازی به عبور از کبد نیست و در نتیجه بیلی روبین اضافی را از بدن نوزاد بین می برد و خطر زردی را کاهش می دهد.

اگر نشانه های زردی در پوست نوزاد مشاهده کردید بلافاضله به پزشک مراجعه کنید. سپس با تجویز پزشک اقدام به اجاره دستگاه فتوتراپی نمایید و در منزل به درمان نوزاد و رفع زردی یا یرقان بپردازید.

برای اجاره دستگاه زردی نوزاد یا اجاره دستگاه فتوتراپی می توانید با شماره های ثبت شده در وب سایت زردی کلینیک تماس بگیرید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

شیبا

دنیای پاستیل‌های شیبا چه شکلیه؟

پایگاه خبری دنیای برند، شیبای محبوب و دوست‌داشتنی با کمپین «بیا به دنیای پاستیل‌های شیبا» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *