حمید زادبوم

پژوهش های علمی، مبنای تصمیم گیری در حوزه تجارت خارجی

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در آخرین جلسه کمیته پژوهش سازمان توسعه تجارت ایران در سال جاری، ضمن‌ تشکر و قدردانی از اعضای این کمیته در جهت برنامه ریزی و راهبری پژوهشهای داخل و خارج از سازمان در حوزه تجارت خارجی،‌ هر گونه فعالیت اقتصادی بدون مبنای علمی و مطالعه و تحقیق را ناقص دانست.

پایگاه خبری دنیای برند، حمید زادبوم در این جلسه با اشاره به متغیرهای برونزای اثر گذار بر تجارت خارجی کشور ، از جمله تحریمهای ناجوانمردانه علیه جمهوری اسلامی  ایران، FATFو شیوع ویروس کرونا ، انجام فعالیتهای تصدیگرایانه و یا حاکمیتی در حوزه تجارت با توجه به مولفه ها و متغیرهای اثرگذار بر تجارت خارجی را ضرورتی انکارناپذیر دانسته و از اعضای کمیته پژوهش خواست با توجه به تجربیات موجود ، نسبت به راهبری و هدایت پروژهای تحقیقاتی دانشگاهی و کاربردی با توجه به دیدگاههای جدید حاکم بر تجارت بین الملل و شرایط خاص کشور اقدام نمایند .

وی افزود: تحقیق و پژوهش مبنای یک سازمان دانش محور است و مدیران و معاونان سازمان توسعه تجارت ایران باید فعالیتهای پژوهشی را اساس تصمیم گیریهای خود قرار دهند تا امکان اجرایی شدن تصمیمات وجود داشته باشد .

رییس کمیته پژوهش سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به فعالیتهای پژوهشی انجام شده در سال ۱۳۹۸ از جمله نقشه راه کالا -کشور و همچنین پروژه برنامه های ترویجی سازمان ، اظهار امیدواری کرد که نهضت تولید محتوای علمی در میزهای کالایی و کشوری به عنوان بدنه علمی و کارشناسی سازمان توسعه تجارت ایران ، نهادینه شود .

زادبوم در پایان، از کلیه دانشگاهها و موسسات اموزشی و پژوهشی خواست تا نسبت به هدایت دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در جهت تدوین پایان نامه ، رساله و یا مقالات علمی در حوزه تجارت خارجی با هماهنگی کمیته پژوهش سازمان اقدام نمایند .

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x