مرکز اصناف و بازرگانان

نشست خبری مرکز امور اصناف و بازرگانان

پایگاه خبری دنیای برند، نشست خبری جناب آقای گلپور سرپرست محترم مرکز امور اصناف و بازرگانان و دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشورو مدیران آن مرکز با محوریت دستور رییس جمهور برای تولید و تهیه اقلام بهداشتی و مورد نیاز مردم با موضوع « تبیین برنامه‌ها و تشریح عملکرد آن مرکز و پاسخگویی به سوالات اصحاب رسانه‌ » برگزار گردید.

در ابتدا جناب گلپور گزارشی اولیه را از وضعیت اصناف در کشور ارائه کردند. اصناف در کشور در شرایط خاص بیتشرین همکاری و مشارکت را داشتند. مانند: مسئله بنزین و کنترل شیوع ویروس کرونا

تولید اقلام بهداشتی در اصناف شایسته تقدیر است، تولید ماسک و لباس پرستاری و در حال حاضر امکان صادرات نیز فراهم گردیده است.

در کشور حدود ۴۰۰ اتاق اصناف در کشور فعال هستند و همچنین ۷۰۰۰ اتحادیه صنفی فعالیت می کنند و در حدود ۳ میلیون واحد صنفی با پروانه کسب و کار فعالیت دارند.

براساس آمار اعام شده:

  • بخش تولید حدود ۳۵%
    • ۲۰% تولید خالص
    • ۱۵% خدمات فنی
  • بخش توزیعی حدود ۶۵%
    • ۵۰% توزیعی
    • ۱۵% خدماتی

از برنامه مهم در سال ۹۹ مرکز اصناف و بازرگانان

  1. حمایت از واحدهای تولیدی در سال جهش تولید
  2. حمایت از تولید کنندگان در موضوع صادرات کالاهای تولیدی از جمله فرش، مبلمان، کیف و کفش
  3. شفافیت در امور براساس اطلاع رسانی و توسعه سامانه های الکترونیکی در اصناف
  4. رسیدگی سریع شکایات از طریق سامانه
  5. سامانه بازرسی و تشکیل پرونده به صورت انلاین

WhatsApp Image 2020 06 10 at 11.55.24 300x169 - نشست خبری مرکز امور اصناف و بازرگانان

در ادامه جناب گلپور به پاسخ سوال خبرنگاران پرداختند و بیان داشتند که تمام اصناف در کشور از ویروس کرونا آسیب دیده اند ولی به صورت جزیی حدود ۱۵ صنف بیشترین اسیب را دبدند و دولت تسهیلات ویژه ای در نظر گرفتند و مرحله اول این تسهیلات در حال پرداخت است.

سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان، در ۲۴ منطقه شلوغ در سطح شهر تهران توزیع ماسک فعال شده است که شامل ایستگاهای مترو و پایانه های اتوبوس رانی است.

ارائه بسته حمایتی به ۱۴ ردیف مشاغل صنفی آسیب دیده از کرونا

گلپور در خصوص حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا نیز افزود: دولت اعتبارات ویژه‌ای را برای صنوف و مشاغل آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته است که در این راستا ۱۴ ردیف شغلی در حوزه اصناف که از شیوع بیماری کرونا دچار آسیب شده‌اند، شناسایی شدند که بسته حمایتی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه نمایشگاه ها نیز به لیست مشاغل آسیب دیده از کرونا اضافه شده‌اند، گفت ۴۰۰ شرکت در این راستا آسیب دیده اند که با تمهیدات انجام شده قرار است به زودی نمایشگاه ها با محوریت ورود مخاطبان تخصصی راه اندازی شوند.

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای خدماتی و توزیعی ۸۵ درصد بوده است

سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان با اعلام اینکه واحدهای تولیدی صنفی در دوران کرونا تعطیل نشده‌اند، گفت : واحدهای خدماتی و توزیعی نیز با رعایت و در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی ستاد کرونا شروع به کار کرده اند که بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان و میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در این واحدها ۸۵ درصد بوده است.

گلپور همچنین تاکید کرد: هر واحد صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند پلمپ و مورد برخورد قانونی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه هر واحد صنفی تولیدی و توزیعی که ماسک بخواهد، ماسک مورد نظر را در اختیارش قرار خواهیم داد، بیان کرد: از ابتدای کرونا تاکنون ۷۲ میلیون ماسک سه لایه صنعتی در کشور تولید شده است که ۵۰ تا ۶۰ درصد این تولید در بخش کارگاهی و کارگاه‌های صنفی بوده ‌است.

سرپرست مرکز امور اصناف و بازرگانان همچنین در پایان گفت: توزیع ماسک مورد نیاز مردم را در متروها، پایانه های مسافربری و ایستگاه های اتوبوس را از سر گرفته ایم و در این زمینه آمادگی همکاری داریم.

 

 

 

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *