جهش تولید

نشاط اقتصاد ملی در گرو فعالیت با قوت و اعتماد تجار

سازمان توسعه تجارت با صدور بیانیه ای از تجار خواست برای نشاط اقتصاد ملی با قوت و اعتماد به فعالیت های خود ادامه دهند.

پایگاه خبری دنیای برند، به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در این بیانیه آمده است:

هجوم “ویروس کرونا” موجب نگرانی هایی برای تجار حوزه خارجی کشور شده است.

مواضع سازمانهای بین المللی نظیر سازمان جهانی تجارت در ارایه تحلیل از عواقبت ناشی از بحران در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ از کاهش تجارت حکایت دارد.

معهذا آنچه از نگاه کارشناسان حوزه تجارت خارجی کشور متقن است اینست که با همت و همدلی و نیز با تدابیر ویژه ای که از روز نخست برای مقابله با این بحران در وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت ایران به کار گرفته شد، تاثیر این بحران در حداقل امکان، به نسبت کشور های دیگر قرار دارد.

بزودی شاهد فروکش کردن این بحران جهانی خواهیم بود و استمرار رشد تراز تجاری مثبت کشور در کنار مراودات گسترده با همسایگان و نیز تعامل با بازارهای هدف و اتحادیه اورآسیا، تجارت خارجی رو به رشد پویا و هوشیار را نوید می دهد.

درشرایط کنونی برای توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه تمرکز این سازمان بر توسعه زیرساختهای تجاری در مراکز تولید و در مناطق مرزی و بنادر کشور می باشد و برای تحقق این هدف، کلیه تشکل های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را به توسعه این زیرساختها دعوت می نماید و در این زمینه تمام امکانات و تسهیلات را بکار خواهد گرفت.

سازمان توسعه تجارت ایران کما فی السابق با ایفای نقش تاریخی خود در مدیریت تجارت خارجی کشور همواره پذیرای شور و مشورت با تجار و آماده همیاری و همکاری با بخش خصوصی به ویژه در اعتلای شعار “جهش تولید” به عنوان مقدمه ای بر جهش صادرات کشور است.

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *