مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت صبح امروز بیست و پنجم آذر نود و هشت با حضور معاونین وزارت خانه و برگزیده ها و واحدهای صنفی و تشکلها در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید.

پایگاه خبری دنیای برند، این مراسم با تلاوت قران کریم و سرود جمهوری ایران آغاز و در ابتدا با سخنرانی سرپرست دفتر آموزش و دبیر ستاد جشنواره، رئیس کمیته علمی آموزش، رئیس انجمن مراکز پژوهشی انجمن صمت، نماینده کانون مهندسی و در نهایت با سخنرانی قائم مقام وزیر صنعت معدن تجارت برگزار جناب آقای مدرس خیابانی و به برترین این جشنواره لوح تقدیر اعطا گردید.

مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت معدن تجارت، دکتر رحمانی، وزیر صمت یکی از پرکارترین وزرای دولت یازدهم هستند که شبانه روز کار می کنند. و علت عدم حضور وزیر را مشغله در هئبت دولت بیان داشند.

وی افزود، حقیقتا توسعه کشور در حوزه های صنعت و معدن و تجارت بدون تحقیق و پژوهش یک شوخی است و هیچ بنگاهی در دنیا بدون توجه و حضور موثر پژوهش نتوانسته است به توسعه دست یابد.البته فاصله مراکز علمی و تحقیقاتی با حوزه اجرا در سالهای اخیر کاهش یافته است. و باید مسائل اصلی کشور باید موضوع تحقیق و پژوهش بشود.

در ادامه افرایش قراردادها و تفاهم نامه های پژوهشی حوزه اجرا با مراکز علمی و تحقیقاتی در سالهای اخیر در کشور رخ داده است. مسایل اسیب شناسی شده است، راهکارها باید ارایه بشود.

امروز دست پرتوان تولید و صنعتگر در کشور وابسته به ذهن خلاق پژوهشگران است. پژوهشگران در حوزه تحقیق و توسعه می توانند مسایل کشور را حل کنند و راهکار ارایه دهند. با ممنوعیت واردات برخی کالاهایی که امکان ساخت داخل دارند، امروز صنعت، وابستگی به تحقیق و پژوهش پیدا کرده است و مسیر این انتقال به سمت توانمندیهای داخل کشور کشیده شده است.

نباید تحقیق و پژوهش در حد شعار بماند، بودجه به آن بدهیم و ارتباط با کارآفرینان و پژوهشگران باشد.

رسوخ فناوری و پژوهش در صنعت و معدن و تجارت ضروری است.مسایل اسیب شناسی شده است، راهکارها باید ارایه بشود.

امروز دست پرتوان تولید و صنعتگر در کشور وابسته به ذهن خلاق پژوهشگران است.

پیام این همایش این است که رونق تولید تجاری و رونق تولید صنعتی در گرو توجه به تحقیق و پژوهش است.

در پایان جشنواره انتخاب شدگان لوح تقدیر خود را دریافت کردند و  دوفصلنامه علمی isc سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران نیز رونمایی گردید.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *