D40CE8EF 6B4F 4E6E 8B66 A581FC92DC37 640x330 - مدیرعامل برند پاکسان/منتظر اخبار خوب باشید

مدیرعامل برند پاکسان/منتظر اخبار خوب باشید

برند پاکسان این روزها در حال طرح ریزی تغییرات بنیادی است.

پایگاه خبری دنیای برند، بنابراعلام پاکسان، این شوینده که در حدود ۶۰ سال سابقه فعالیت دارد نیاز به تحول و تجدید قوا را در خود احساس کرده و بر همین اساس درخواست افزایش سرمایه ۲۹۸ درصدی داد تا برنامه های جدی برای نوسازی خطوط تولیدی خود را عملیاتی کند.

حسن بقائی مدیرعامل برند پاکسان با اشاره به برنامه های توسعه ای این شرکت گفت: با توجه به تحولات بنیادی در دست اجرا که در برنامه داریم جز معدود سهام بنیادی هستیم که به نوعی با کمترین P/E در گروه شوینده از بازار جا مانده است.

بقائی به عملکرد سال مالی ۹۹ پاکسان اشاره کرد و گفت: عملکرد بسیار مثبت و خوبی را شاهد هستیم و بر اساس گزارشات منتشر شده تاکنون بیش از ۶۵۵ میلیارد تومان فروش به ثبت رسانده‌ایم و در تلاش هستیم بر اساس آنچه در برنامه پیش بینی طرح ریزی کردیم،  پیش برویم.

مدیرعامل پاکسان به مسائل پیرامون تهیه مواد اولیه در این صنعت اشاره کرد و یادآور شد: علی رغم تمام مشکلات موجود در خصوص تامین مواد اولیه در تلاشیم تا خطوط تولید بدون وقفه فعال باشد و با توجه به شرایط خاص موجود، نیاز مصرف کننده به مواد شوینده را بر اساس برنامه ای که داریم، تامین کنیم.

وی درباره برنامه افزایش سرمایه این شرکت گفت: همان طور که می دانید قدمت پاکسان چیزی در حدود ۶۰ سال است و ما یکی از برندهای با سابقه و خوشنام در حوزه تولید شوینده در کشور هستیم.

با توجه به ارزش و سابقه برندهای شرکت و برنامه هایی که برای ارتقا کیفیت تولیدات، افزایش راندمان، کاهش هزینه ها، تطبیق واحدهای تولیدی با استانداردهای زیست محیطی و کنترل بهای تمام شده داریم نیاز به روزآوری تجهیزات تولید مطابق با استانداردهای روز دنیا وجود دارد. بنابراین نیازمند تامین منابع لازم برای اجرای طرح ها هستیم.

وی گفت: بر این اساس هیات مدیره پیشنهاد خود برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته و آورده نقدی سهامداران را مطرح کرد و سرمایه شرکت از ۱۰۸۰ میلیارد ریال به ۴۳۰۰ میلیارد ریال پس از طی تشریفات قانونی افزایش خواهد یافت.

۲۱۴۰ میلیارد ریال از این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی و ۱۰۸۰ میلیارد ریال نیز از محل سود انباشته معادل ۲۹۸ درصد خواهد بود.

مدیرعامل پاکسان مزیت های رقابتی محصولات این مجموعه را برشمرد و تاکید کرد: از دیگر مزیت‌هایی که در پاکسان نسبت به سایر رقبا وجود دارد خطوط تولید مواد اولیه برای تهیه محصول نهایی است.

این خطوط نیز با توجه به قدمتی که دارند باید نوسازی شوند. این نوسازی ها با هدف بالا بردن کیفیت مواد اولیه، بالا بردن بهره وری و تولید منطبق با ظرفیت های تعریف شده در دستور کار است.

وی ضمن برشمردن اهداف کلان و توسعه ای در مجموعه خاطرنشان کرد: در گام اول باید منابع مالی لازم را برای پیشبرد این اهداف تامین می‌کردیم که با توجه به افزایش سرمایه‌ای که به زودی عملیاتی خواهد شد، نقدینگی لازم تامین می شود و با توجه به نقشه راهی که با حمایت سهامدار عمده و اعضای هیات مدیره شرکت طرح ریزی شده، آن را عملیاتی خواهیم کرد. طبیعتا پس از نهایی شدن برنامه های توسعه ای جزئیات و آثار سود و زیانی آن درکدال اطلاع رسانی خواهد شد.

بقائی با توجه به اهمیت نقش صابون در بهداشت فردی و شرایط حساس این روزها به وضعیت تولید صابون در این شرکت اشاره کرد و گفت: پاکسان در حوزه تولید صابون به عنوان لیدر بازار شناخته می شود و در این حوزه مزیت خوبی به نسبت سایر رقبا دارد.

البته سایر مواد شوینده از جمله پودرهای لباسشویی نیز در مجموعه تولید می شود و ما به منظور آزاد سازی پتانسیل های موجود با طرح هایی که داریم در بخش محصولات صنعتی و صابون شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.

مدیرعامل برند پاکسان به موضوع صادرات و برنامه های توسعه ای پاکسان در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: برنامه های خوبی برای افزایش سهم بازار صادراتی در دستور کار داریم و مذاکراتی نیز در این راستا عملیاتی شده که به محض وصول نتیجه از طریق کدال اطلاع رسانی خواهیم کرد. در حال حاضر نیز پاکسان رکوردهای خوبی در حوزه فروش صادراتی به ثبت رسانده است.

وی درباره مدیریت هزینه های انبار داری و دموراژ نیز این طور گفت: طرح های خوبی را به زودی در حوزه مدیریت هزینه های انبار داری و به کارگیری ظرفیت های موجود در مجموعه در حوزه مذکور رونمایی خواهیم کرد که منجر به کاهش قابل توجه هزینه ها مدیریت جریان نقد و تسهیل فرآیند ها در این بخش خواهد شد.

بقائی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای اصلاح نرخ محصولات متناسب با افزایش نرخ مواد اولیه در دستور کار است گفت: این اقدام از طریق مراجع تصمیم گیر و انجمن صنعت شوینده پیگیری می‌شود و در صورت وصول نتیجه از طریق کدال اطلاع رسانی می شود.

مدیرعامل پاکسان به وضعیت سهام این شرکت در بازار سرمایه و روند قیمت سهام پاکسان گفت: عملکرد شرکت در شرایط خوبی است و با توجه به حجم دارایی های پاکسان، نوع محصول تولیدی، برنامه های توسعه ای و افزایش سرمایه ای که در پیش داریم همگی منجر می شود تا پاکسان در زمره سهام بنیادی و پر پتانسیل قرار گیرد.

بقائی با تاکید بر برنامه های توسعه ای این شرکت خاطرنشان کرد: با توجه به اهداف مد نظر و برنامه هایی که در دست اجراست، کلیت آن اعلام شد. به تناوب از برنامه های موجود پس از حصول نتیجه رونمایی خواهیم کرد.

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x