برند فیسبوک

سرقت اطلاعات ۲۹ هزار کارمند برند فیسبوک

پایگاه خبری دنیای برند، این هارد دیسک ها از داخل ماشین یکی از کارمندان بخش حقوق و دستمز این شرکت دزدیده شده اند.
داخل این درایوها اطلاعات هزاران کارمند آمریکایی قرار داشته که در سال ۲۰۱۸ به استخدام برند فیسبوک درآمده اند. این اطلاعات شامل شماره حساب، نام کامل و چهار رقم آخر شماره تأمین اجتماعی، مقدار حقوق، مزایا، پاداش و دیگر موارد مالی هستند.

فیسبوک روز جمعه از طریق ارسال ایمیل، کارمندانش را در جریان این واقعه قرار داده است.
اگرچه برخلاف همیشه، درایوهای به سرقت رفته حاوی اطلاعات کاربران نبوده، اما باز هم نقطه ضعفی برای این برند شبکه های اجتماعی به شمار می رود؛ شرکتی که رسوایی های زیادی را در مورد حریم شخصی به بار آورده و حالا حتی نمی تواند اطلاعات کارکنان خودش را حفظ کند.

شیوه اطلاع رسانی برند فیسبوک هم به تنهایی جای بحث دارد. سرقت حدود یک ماه قبل یعنی در تاریخ ۱۷ نوامبر رخ داده اما کارکنان از آن بی اطلاع بودند. سه روز بعد فقط سرقت درایوها به اطلاع آنها رسیده و ۱۲ روز بعد مشخص شده که اطلاعات کاربران روی آنها قرار داشته است. فیسبوک با همکاری پلیس به دنبال کشف درایوهاست و به کارکنانش هم دو سال اشتراک خدمات حفاظت از جعل هویت ارائه می دهد.

سخنگوی برند فیسبوک در این رابطه گفته است: ما هیچ نشانه ای از سوء استفاده مشاهده نکردیم و به نظر می رسد سرقت درایوها بدون انگیزه خاص صورت گرفته، یعنی سارق برنامه ای برای کسب اطلاعات کارکنان فیسبوک برنامه ریزی نکرده است.

با این حال هنوز مشخص نیست چرا اطلاعات کارکنان این برند به شکل رمزنگاری نشده و از طریق درایوهای قابل حمل به بیرون از ساختمان این شرکت منتقل شده و با وجود آمار بالای سرقت خودرو در منطقه خلیج سان فرانسیسکو، چرا این درایوها بدون ملاحظات امنیتی به حال خود رها شده بودند.

منبع: بلومبرگ

همچنین ببینید

پردرآمدترین یوتیوبرها

اعلام فهرست پردرآمدترین یوتیوبرهای ۲۰۲۱؛ جوان ۲۳ ساله با ۵۴ میلیون دلار صدرنشین شد

پایگاه خبری دنیای برند، جیمی دونالدسون، جوان ۲۳ ساله آمریکایی که بیشتر با نام مستربیست(MrBeast) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *