برندهای خاورمیانه

ریزش بازار سهام برندهای خاورمیانه در پی گسترش ویروس کرونا

بازارهای سهام برندهای خاورمیانه پس از پشت سر گذاشتن بدترین هفته برای قیمت نفت از ۲۰۰۸، سقوط کردند. موارد بیشتری از ابتلا به ویروس کرونا در منطقه گزارش شده است.

پایگاه خبری دنیای برند، کویت پس از بازگشایی بازار هایش بعد از یک تعطیلات سه روزه، تجارت بزرگترین برندهای حاضر در بازار بورس را متوقف کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که شاخص برتر سهام آن بیش از ۱۱ درصد ارزش خود را از دست داد.

شاخص بورس دوبی ۵.۲ درصد سقوط کرد و به پایین ترین حد از ۲۰۱۸ رسید. ارزش شاخص سهام عربستان، ابوظبی و مصر هم همچنان از هفته گذشته رو به کاهش است.

در عربستان، ارزش سهام برند آرامکو به پایین‌ترین حد از زمان عرضه اولیه آن در بورس در ماه دسامبر رسیده است. ارزش اولیه سهام برند آرامکو ۳۲ ریال عربستان بود و حالا ارزش این شرکت با ۲.۱ درصد کاهش، ۳۲.۶۵ ریال است.

کاهش قیمت نفت به اقتصادهای منطقه خلیج فارس فشار می‌آورد چون نفت بخش بزرگی از درآمد عمومی این کشورها را تشکیل می دهد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت هفته گذشته ۱۶ درصد کاهش یافت و به ۴۴.۷۶ دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت پایین تر از ۵۰ دلار در هر بشکه معامله شد.

منبع: بلومبرگ

740x 14.png - ریزش بازار سهام برندهای خاورمیانه در پی گسترش ویروس کرونا

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *