چهار ماهه نخست

رشد ۱۳.۳ درصدی صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰

پایگاه خبری دنیای برند، به دنبال اجرای سیاست‌های حمایتی از بخش صنعت در راستای تحقق اهداف اقتصادی کشور، در چهار ماهه نخست امسال، صدور پروانه بهره‌برداری در حوزه  صنعت کشور، رشد ۱۳.۳ درصدی را تجربه کرده است که نشان‌دهنده افزایش جذب سرمایه به حوزه صنعت کشور است.

به گزارش شاتا، طبق اعلام معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعداد پروانه‌های بهره‌ برداری (ایجادی و توسعه‌ ای) صادر شده در چهار ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۱۶۹ فقره اعلام شده است که در مقایسه با تعداد هزار و ۹۱۵ فقره پروانه در چهار ماهه نخست سال ۹۹، رشد ۱۳.۳ درصدی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این معاونت، بیش از ۵۴ هزار فرصت شغلی بواسطه صدور این پروانه‌ ها در کشور ایجاد شده است که در مقایسه با چهار ماه اول سال ۹۹، رشد نزدیک به ۴۶ درصدی را به خود اختصاص داده است.
همچنین میزان سرمایه‌گذاری برای این پروانه‌ها با افزایش ۱۷۴.۸ درصدی نسبت به چهار ماه اول سال قبل، رقمی بالغ بر ۸۵۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
معاونت طرح و برنامه وزارت صمت در ادامه این گزارش از صدور ۱۲هزار و ۵۵۳ فقره جواز تاسیس در بخش صنعتی خبر داده است که بواسطه آن پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۹۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در کشور ایجاد شود؛ این آمار در مقایسه با گزارشات مربوطه در بازه زمانی مشابه سال ۹۹، از نظر تعداد رشد ۱۲.۱ درصدی و از نظر اشتغالزایی رشد ۲۳.۴ درصدی را به ثبت رسانده است.
این در حالی است که میزان سرمایه‌ گذاری مجوزهای تاسیس صادر شده در حوزه صنعتی کشور، در چهار ماهه نخست امسال، رقمی بالغ بر ۳۲۴۵ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است که در مقایسه با سرمایه گذاری ۱۱۹۸ هزار میلیارد ریالی پروانه‌های صادر شده در چهار ماهه نخست سال گذشته، رشد بیش از ۱۷۰ درصد را تجربه کرده است.
در ادامه این گزارش و در بخش آمار مربوط به مجوزهای صادر شده حوزه معدن، به صدور ۲۸۶ فقره پروانه اکتشاف، ۱۴۳ فقره گواهی کشف و تعداد ۱۵۸ پروانه بهره‌برداری (با ایجاد بیش از یک‌هزار و ۵۵۰ فرصت شغلی) در سراسر کشور اشاره شده است.

همچنین ببینید

تمدید هیئت مدیره و بازرس

تمدید هیئت مدیره و بازرس چه مراحلی دارد؟!!

پایگاه خبری دنیای برند، وظایف هیئت مدیره به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *