400018400228 10563 660x330 - دستور ویژه وزیر صمت برای تقویت زیرساخت ها و توسعه ظرفیت های فروش اینترنتی کسب و کار

دستور ویژه وزیر صمت برای تقویت زیرساخت ها و توسعه ظرفیت های فروش اینترنتی کسب و کار

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موفقیت طرح جشنواره فروش اینترنتی که از ۲۳ اسفند ۹۸ و به مدت یک هفته در سطح کشور برگزار شد، با صدور دستوری ویژه به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای تقویت زیرساخت ها و توسعه ظرفیت های فروش اینترنتی انواع کسب و کارها، گفت: مرحله دوم این طرح در راستای تحقق اهداف ستاد ملی مقابله با کرونا و تحقق حداکثری اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی، از شانزدهم فروردین ماه امسال و به مدت ۱۵ روز دیگر عملیاتی شده است.

پایگاه خبری دنیای برند،  رضا رحمانی افزود: یکی از تمهیدات ویژه وزارت صمت برای کاهش تردد مردم در سطح شهرها و به ویژه در مراکز تجاری، برگزاری جشنواره فروش اینترنتی بوده است که در دوره نخست اجرای این جشنواره و با توجه به استقبال مردم، شاهد افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی فروش اینترنتی انواع کسب و کار های اینترنتی در سطح کشور بودیم.

وی اضافه کرد: تاکنون در این جشنواره ۳۱۹ کسب و کار اینترنتی مشارکت کردند و بیش از ۱۲۰۰ متقاضی کسب و کار اینترنتی، برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند.

رحمانی ادامه داد: در این جشنواره، فروشگاه های اینترنتی، واسطه اصناف و مردم هستند و در طرح مذکور واحدهای صنفی آفلاین همچون واحدهای عرضه کننده کیف، کفش، پوشاک، لوازم خانگی، لوازم تزیینی، آجیل و خشکبار و…، تحت پوشش قرار داده شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: عملیات اجرایی جشنواره فروش اینترنتی توسط اتاق اصناف و با اولویت هماهنگی بین واحدهای آفلاین و آنلاین انجام می شود و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هم ماموریت دارد تا زیرساخت ها را تقویت کند و ظرفیت های فروش اینترنتی کسب و کار را توسعه دهد.
رحمانی تاکید کرد: ما در این جشنواره به دنبال ایجاد تسهیلات و سهمیه های جدید برای فروشگاه‌های اینترنتی حاضر در جشنواره و همچنین به دنبال تحریک ایجاد تقاضا و عرضه اینترنتی برای رونق گرفتن خرید و فروش اینترنتی هستیم و این یکی از اقدامات موثر در مقابله با شیوع کرونا در سطح کشور است.

 

پایان

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *