برند آمازون

در خواست اروپا از جف بزوس بابت جاسوسی برند آمازون

شماری از نمایندگان پارلمان اروپا در نامهٔ سرگشاده‌ای به جف بزوس، مدیرکل برند آمازون خواستار آن شدند که وی دربارهٔ جاسوسی احتمالی برندش از قانون‌گذاران اروپایی، و نیز مواضع تندوتیز آن در قبال اتحادیه‌های کارگری، توضیح بدهد.

پایگاه خبری دنیای برند، در این نامه که به‌امضای ۳۷ عضو پارلمان اروپا رسیده، نمایندگان گفته‌اند نگرانند آمازون کارکنانی را که به‌دنبال سازماندهی اتحادیه‌های صنفی هستند هدف قرار دهد. آنان خطاب به جف بزوس نوشته‌اند: «رشد تصاعدی سود آمازون از آغاز همه‌گیری جهانی شما را از رعایت اصول بنیادین قانونی معاف نمی‌کند.»

هفتهٔ گذشته واحد کاریابی برند آمازون اعلام کرده بود در رابطه با خطر تروریست‌ها و «تهدید اتحادیه‌های کارگری برای شرکت» در نظر دارد دو «تحلیلگر اطلاعاتی» استخدام کند و قید کرده بود مطلوب است که این افراد تجربهٔ کار در نیروهای مسلح یا ارتش را داشته باشند و بتوانند «رهبران سیاسی مخالف» را هم زیر نظر بگیرند.

اقدام فوق، همزمان نگرانی سیاستمداران و سندیکاهای اروپایی را برانگیخت و اتحادیه‌های کارگری هفتهٔ پیش از کمیسیون اروپا خواستند دربارهٔ این رفتار شرکت آمازون بررسی مستقلی انجام دهد. بنا به گفتهٔ لیلا شعیبی، نمایندهٔ فرانسه در پارلمان اروپا، کارکنان آمازون چه در اتحادیهٔ اروپا و چه در دیگر مناطق جهان بارها از «رَویهٔ مشخص این شرکت علیه تشکیل‌ اتحادیه‌‌ها» سخن گفته‌اند.

آمازون کمی بعد، این دو درخواست کار را حذف کرد و نوشت که مشخصات آنها به‌شکل درست و روشن درج نشده بوده و تصحیح خواهد شد.

سخنگوی برند آمازون در این‌ باره گفت: «ما همین حالا هم شورهای کار و انجمن‌های کارکنان را در شرکت خود داریم. واقعیت این است که ما حقوق و مزایای عالی و نیز فرصت شغلی و امکان پیشرفت بی‌نظیری در اختیار کارکنانمان می‌گذاریم.»

تنها در سال ۲۰۲۰ و در پی همه‌گیری کرونا، افزایش ارزش سهام آمازون، ثروت شخصی جف بزوس را ۷۹ میلیارد دلار افزایش داد و سبب شد وی با ۱۸۹ میلیارد دلار سرمایه، ثروتمندترین مرد جهان لقب گیرد.

 

همچنین ببینید

62966702

هوش مصنوعی گوگل، بیماری را از روی صدای سرفه تشخیص می‌دهد

هوش مصنوعی گوگل به زودی می‌تواند از سرفه برای تشخیص بیماری استفاده کند. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *