خودروهای الکتریکی

خودروهای الکتریکی چینی از رقیب آمریکایی خود جلو زدند

پایگاه خبری دنیای برند، آمارهای منتشرشده از پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی در بازار چین نشان دهنده رقابت تنگاتنگ میان دو برند چینی BYD و تسلای آمریکاست.

در سال‌های اخیر که محبوبیت و استقبال خودروهای برقی و الکتریکی در جهان رو به افزایش گزارش شده است چین بدون شک میزبان یکی از بزرگترین بازارهای فروش وسایل نقاشی برقی پاک و دوستدار محیط زیست بوده است.

با توجه به جمعیت بالا و تنوع سلایق و قدرت خرید مردم چین همواره یکی از بزرگترین و مهمترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می‌رود که مورد توجه شرکت‌های خودروسازی متعدد نیز قرار گرفته است.

در سال‌های اخیر که بازار خودروهای الکتریکی بسیار داغ شده است، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان از نگاه خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جذب کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده اند.

بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از میزان فروش خودروهای الکتریکی در بازار چین در ماه گذشته میلادی یعنی آوریل ۲۰۲۰ فهرست و نمودار زیر منتشر شده است که نشان دهنده پرفروش ترین و پرطرفدارترین خودروهای برقی در بازار این کشور است.

طبق این گزارش که در وبسایت cleantechnica نیز آمده است، خودرویی برقی BYD Qin Pro توانسته با میزان فروش ۵۰۹۶ دستگاه خودرو جایگاه نخست این فهرست رده بندی را در آوریل ۲۰۲۰ از آن خود کند و تسلا مدل ۳ بعد از آن با میزان فروش ۴۳۱۲ دستگاه در رتبه دوم قرار گرفته است.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

از آنجا که خودروهای برقی و الکتریکی به تازگی وارد صنعت خودروسازی و تولید انبوه شده‌اند، هنوز از قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای برخوردار نیستند، اما به دلیل آنکه دوستدار محیط زیست هستند و آلودگی هوا و صوتی ایجاد نمی‌کنند، طرفداران بسیار زیادی به خصوص در کشورهای اروپایی همچون آلمان، سوئد، دانمارک، نروژ و فنلاند و همچنین چین و کشورهای آمریکای شمالی پیدا کرده‌اند.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

محبوب ترین شبکه های اجتماعی

محبوب ترین شبکه های اجتماعی تا ژانویه 2023

پایگاه خبری دنیای برند، محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تا ژانویه 2023 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *