صادرات

حمایت از ابتکارات بخش خصوصی در زمینه صادرات و تجارت بین‌الملل

پایگاه خبری دنیای برند، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این سازمان و مرکز دائم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران بر حمایت دولت از فعالیت‌های خلاقانه و ابتکارات بخش خصوصی در زمینه تجارت بین‌الملل و صادرات غیرنفتی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم این تفاهم‌نامه را نمادی از همکاری‌های سازمان توسعه تجارت ایران با مرکز دائم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران به عنوان بخش خصوصی فعال در حوزه صادرات و سرمایه‌گذاری دانست و افزود: این تفاهم‌نامه می‌تواند به توسعه تجارت خارجی، صادرات غیرنفتی، اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در راستای درونگرایی و برونزایی اقتصاد و توانمندسازی صادراتی بنگاه‌های تجاری کشور کمک کند.

وی افزود: این تفاهم‌نامه نقطه عطفی در همکاری دولت و بخش خصوصی در زمینه تجارت بین‌الملل است و این مرکز می‌تواند به عنوان مرکز ثقلی در نوگرایی در تجارت خارجی و در نگاه به بازاریابی بین‌الملل باشد و به گسترش فرهنگ تجارت بین‌الملل، آموزش بخش خصوصی و فراگیر کردن اطلاعات تجارت خارجی به دولت کمک کنند.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه امضای این تفاهم‌نامه در راستای حمایت و توسعه ابتکارات بخش خصوصی در این مرکز است، ادامه داد: بخش مهمی از وظایفی که در مرکز دائم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران انجام می‌شود، زمانی از وظایف دولت بود و انجام این وظایف از سوی این مرکز نشان می‌دهد، بخش خصوصی به بلوغ رسیده و باید از آن حمایت کرد.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

براساس این تفاهم‌نامه مرکز دائم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی در تهران و مراکز استان‌ها خدمات سازمان توسعه تجارت ایران و ظرفیت‌های صادراتی را معرفی خواهد کرد همچنین ضمن مشارکت در نمایشگاه اختصاصی و بین‌المللی نسبت به برگزاری نمایشگاه جانبی در حاشیه‌های رویدادهای مهم تجاری نیز اقدام خواهد کرد.

همکاری سازمان توسعه تجارت در خصوص حضور این مرکز در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی و خارجی و همچنین اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و بازاریابی، برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها و همایش‌های تجاری از دیگر زمینه‌های مورد توافق در این تفاهم نامه بود.

گفتنی است، مدت این تفاهم‌نامه یک سال خواهد بود و پس از سر رسید، در صورت رضایت طرفین تمدید خواهد شد.

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x