ترامپ

تحلیل بلومبرگ از اقتصاد پساترامپی آمریکا

پایگاه خبری دنیای برند، ترامپ تنها رئیس جمهور تاریخ بود که از قیمت فولاد گرفته تا تولید سویا در مورد همه عناصر موجود در اقتصاد کشورش یا فرمان اجرایی صادر کرد یا لایحه تنظیم کرد یا حداقل توییت کرد.

مداخلات پی در پی وی موجب مجادلات زیادی با کشورهای مختلف شد. در دوره بایدن احتمالاً این مجادلات کاهش یابد. بر اساس تحلیل گاردین در مورد فولاد و آلومنیوم بعید است بایدن بتواند تعرفه های سنگین وضع شده برای واردات را بردارد چون موجب اعتراضات سنگین کارگری خواهد شد.

در مورد گاز مایع LNG بایدن احتمالا با بازگشت به معاهده پاریس به دنبال کاهش تولید محصولات مولد متان خواهد رفت اما اینکار ضرری به صادرکنندگان امریکایی نخواهد رساند. اما صادرات به اروپا و اسیا بسیار وابسته به نوع سیاست خارجی بایدن خواهد بود.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

در مورد نفت از آنجایی که چین بزرگترین مصرف کننده حامل های انرژی در جهان است، احتمالا کاهش جنگ های تجاری با چین به ثبات بازار خواهد انجامید. تجربه تحریم ناموفق ونزوئلا و ایران نیز احتمالا باعث خواهد شد که بایدن از ابزار فشار تحریم نفتی بر این تولید کنندگان نفت بکاهد به نحوی که تا نیمه دوم ۲۰۲۱ پیش بینی می شود ایران به حداقل صادرات ۱ میلیون بشکه نفت در روز برسد.

در مورد محصولات لبنی بایدن بدبینی های ترامپ به سایر صادرکنندگان نظیر کانادا را نخواهد داشت و از طریق تعامل با آنها احتمالا می تواند آنها را برای افزایش قیمت مجاب کند به نحوی که تولیدکنندگان امریکایی نیز توان رقابت بیابند. در مورد غلات نیز پیش بینی می شود با بهبود رابطه با چین شاهد جهش تولید و صادرات باشیم.

منبع: بلومبرگ

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x