بلوک

بلوک سبک هبکس چیست

پایگاه خبری دنیای برند، بلوک سبک نوعی بلوک متخلخل شده است که در سال ۱۹۲۴ میلادی در کشور سوئد اختراع شده است. این بلوک خارق العاده در دما و فشار بسیار بالا ساخته، که باعث بوجود آمدن مزایایی خاص از جمله مقاومت بالا و وزن پایین میشود. بلوک سبک هبلکس با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و از مواد اولیه سیلیس، آهک، سیمان، پودر آلومینیم و آب تشکیل میشود. بلوک سبک با نام های تجاری بسیار زیادی اعم از هبلکس، سیپورکس، بلوک aac و  در ایران شهرت یافته است.

این محصول با توجه به خواص ساختاری و فیزیکی خوبی که دارد در سراسر دنیا مورد تایید و مناسب اکثر شرایط آب و هوایی بوده و استانداردهای موجود در صنعت ساخت و ساز را دریافت کرده است. ساختار بلوک سبک هبلکس این امکان را به شما می دهد که بدون هیچگونه ضایعات اضافی و با کیفیت بسیار بالا پروژه‌های ساختمانی خود را انجام دهید. بلوک سبک با دارا بودن عایق صوتی عالی محصولی مناسب برای استفاده در سالن‌های همایش، بیمارستانها، سالن‌های تئاتر، محیط‌های اداری و  می‌باشد.

روش تولید بلوک سبک

روش تولید این بلوک بدین شکل است که پس از ترکیب مواد اولیه آن (سیلیس، آهک، پودر آلومینیم و آب) خمیر بتن به وجود می‌آید. خمیر بتن را داخل قالب های یک اندازه و استانداردی ریخته و در درون دستگاه اتوکلاو مانند اصطلاحا مانند یک کیک پف کرده و پخته میشود. قسمت‌های اضافه آن را برش داده و در اندازه‌های مساوی به مصرف کنندگان عرضه میکنند.

همچنین خرید این بلوک ها از این نظر مقرون به صرفه است (خانه بلوک هوملکس) که استفاده از این نوع بلوک ها باعث کاهش هزینه نیروی کارگر و مقدار مصالح مصرفی میشود و همچنین این بلوک ها دارای عایق های صوت  ، حرارت ، رطوبت و سرما و گرما میباشند.

نکته ی دیگر این است که استفاده از این بلوک ها با توجه به وزن کم آن ها باعث میشود وزن ساختمان کاهش یابد و خطر زلزله به شدت پایین بیاید .(خانه بلوک هوملکس)  بلوک های هبلکس در دو نوع اتوکلاوی و غیراتوکلاوی تولید و مورد استفاده قرار میگیرند.

دیوار چینی با بلوک سبک

برای دیوارچینی با بلوک های سبک اتوکلاوشده از ملات آماده مخصوص این بلوک ها که چسب بلوک هم نامیده می شود، استفاده میگردد. ضخامت ملات مورد استفاده ۳ الی ۵ میلی متر بوده و برای هر متر مربع دیوار ۱۰ سانتیمتری تقریباً ۱.۵ کیلوگرم ملات استفاده می گردد که فواید و صرفه جویی اقتصادی آن به شرح زیر خواهد بود:

  • سرعت و سهولت اجرای بالا: مدت زمان درست کردن ملات کمتر از پنج دقیقه طول می کشد، بنابراین گروه اجرایی بلافاصله پس از استقرار، کار را شروع می کند. ضمناً ابعاد بزرگتر نیز سرعت اجرا را افزایش می دهد.
  • حذف ماسه و سیمان از فرآیند بنایی: بنایی هر طبقه یکصد مترمربعی به طور متوسط به حدود ۱۵ تن ماسه و ۲ تن سیمان نیاز دارد که با استفاده از بلوک سبک اتوکلاوشده (AAC) بلوک سبک سیمانی بیش از ۹۰ درصد این مقدار حذف شده و تنها با ۴۵۰ کیلوگرم ملات خشک انجام می شود که در کنار کاهش وزن ساختمان، هزینه های کارگری را به شدت کاهش می دهد.
  • مصرف آب بسیار ناچیز: مقدار آب مورد نیاز برای درست کردن ملات خشک آماده برای بلوک سبک اتوکلاوشده (AAC) بلوک سبک سیمانی ، ۳۰ برابر کمتر از ملات ماسه و سیمان معمولی است. با وجود قیمت ارزان آب، مشکلات تأمین آب در طبقات و همچنین احتمال تعطیلی کار به دلیل قطعی آب، باعث تأخیر و بالا رفتن هزینه میشود. ضمناً گرم کردن آب برای بنایی در فصل سرد نیز مسئله مهمی است که در بنایی با بلوک سبک اتوکلاوشده (AAC) به دلیل حجم بسیار کم آب، بسیار ساده تر قابل انجام است.
  • کاهش هزینه حمل ملات در طبقات و پای کار: با توجه به اینکه با هر کیسه ۲۵ کیلویی ملات خشک آماده تقریبا می توان ۱۶ مترمربع دیوار ۱۰ سانتیمتری اجرا نمود، لذا هزینه حمل مصالح بسیار ناچیز خواهد بود.
  • اجرای بسیار تمیز با ضایعات و پرت مصالح بسیار پایین: عدم استفاده از ملات ماسه و سیمان محیط کاری خلوت تر و بسیار تمیزتری را به دست می دهد که از مزایای آن عدم نیاز به تمیزکاری و حمل نخاله است که خود هزینه را کاهش می دهد.
  • کاهش نفرات گروه بنایی: به دلیل استفاده از ملات خشک آماده با حجم ناچیز و همچنین ابعاد بزرگ و سبک بودن مصالح، تعداد نفرات گروه بنایی به دو نفر تقلیل می یابد، که در کنار کاهش هزینه کارگری، مشکلات مدیریت کارگران ساختمانی را نیز کاهش می دهد.

قیمت بلوک سبک

از آنجاییکه قیمت محصولات شرکت هوملکس از جمله بلوک سبک در بازه های زمانی متفاوت متغیر است، شرکت اقدام به تهیه یک لیست قیمت از تمامی محصولات اعم از بلوک سبک، ابزارآلات هبلکس و چسب و … کرده و در بازه های زمانی متفاوت تمامی قیمت ها را بروزرسانی میکند. برای مشاهده لیست قیمت بلوک سبک میتوانید از لینک زیر اقدام کنید.

در صورت تمایل به خرید محصولات شرکت هوملکس اعم از بلوک سبک هبلکس میتوانید با کارشناسان فروش شرکت تماس گرفته و علارغم اطلاع از قیمت از نزدیکترین نمایندگی فروش بلوک سبک نیز مطلع شوید. همچنین در صورتی که علاقمند به همکاری با هوملکس هستید، میتوانید به یکی از نمایندگان فروش شرکت تبدیل شوید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x