کرونا

برند اپل و برند گوگل برای مقابله با گسترش ویروس کرونا همکاری می‌کنند

برندهای اپل و گوگل گستره نفوذ خود بر بازار فناوری را ترکیب کرده اند تا به شیوه ای هوشمند با ویروس کرونا مقابله کنند.
پایگاه خبری دنیای برند، این دو برند اعلام کرده اند مشغول توسعه یک فناوری مخصوص تلفن هوشمند هستند که به کاربران هشدار می دهد در فاصله نزدیکی از یک فرد مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته اند.

این قابلیت «ردیابی تماس» نام گرفته و با ارسال به موقع اطلاعات درباره آنکه آیا فرد باید خود را قرنطینه کند یا آزمایش ابتلا به ویروس بدهد، در کاهش روند گسترش ویروس کرونا عملکرد موفقی داشته است.

اقدامات قبلی برندهای بزرگ فناوری در آمریکا روی تهیه منابع اطلاعاتی درباره کووید ۱۹بود. اما این شراکت برندها نخستین اقدامی است که به طور موثر به کاهش گسترش همه گیری کووید ۱۹ کمک می کند.

برند اپل و آلفابت اعلام کرده اند نرم افزار مذکور را در اواسط ماه می عرضه می کنند. این نرم افزار به مقامات بهداشت عمومی اجازه می دهد تا عملیات ردیابی کاربران را انجام دهند.

⇐اخبار مرتبط با ویروس کرونا را اینجا دنبال کنید.

همچنین این دو برند در ماه های آینده قابلیت هایی به سیستم های عامل خود می افزایند که برای استفاده از آنها نیاز به یک اپلیکیشن جداگانه نیست.

هنگامی که این طرح به طور کامل اجرا شود، دو برند می توانند آن را برای طیف وسیعی از جمعیت جهان ارائه کنند. این درحالی است که سیستم عامل iOS برند اپل و اندروید برند گوگل در سراسر جهان حدود ۳ میلیارد کاربر دارند.

منبع: بلومبرگ

 

پایان

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x