ارزشمندترین برندهای فوتبال

ارزشمندترین برندهای فوتبال جهان در سال ۲۰۲۰ (+فیلم)

برند رئال مادرید با ارزش ترین برند فوتبال جهان است، و برند بارسلونا با فاصله ای  ۶ میلیون یورویی دوم شد.

پایگاه خبری دنیای برند، شیوع ویروس کرونا حتی در ارزش برندهای فوتبالی هم تاثیر گذاشت و باعث شد بعد حدود شش سال مجموع ارزش برندهای فوتبالی ۳.۷ درصد کاهش پیدا کند. برندهای فوتبالی انگلیسی هم با شش برند برتر در جمع ۱۰ برند برتر فوتبالی دنیا حضور دارند. به دنبال برتریهای برند لیورپول در لیگ ها این برند دو پله صعود نسبت به سال ۲۰۱۹ داشته است و در سال ۲۰۲۰ توانست رتبه چهارم برندهای فوتبالی دنیا را بدست بیاورد.

رئال مادرید با ارزش ترین برند باشگاه فوتبال در جهان برای سال ۲۰۲۰ باقی مانده است. این باشگاه با کسب عنوان قهرمانی لالیگا برای نخستین بار از سال ۲۰۱۷ ، موقعیت خود را در صدر جدول در صنعت فوتبال حفظ کرد ، اما در برابر پس زمینه اختلال اقتصادی و اجتماعی ، که در درجه اول ناشی از همه گیری ویروس کرونا (COVID-19) ارزش برند با ۱۴٪ کاهش به ۱۴۱۹ میلیون یورو رسیده است.

از بین هشت باشگاه اسپانیایی در این رده بندی ، دو برند از رشد سالم در ارزش برند خود برخوردارند، برند والنسیا (+ ۳۲٪) و برند اتلتیکو بیلبائو (۱۱٪ +). برند رئال مادرید تنها باشگاهی نیست که امسال شاهد افت ارزش برند است. ویروس کرونا (COVID-19)  باعث شده است که ارزش کل ۵۰ برند برتر فوتبال برای اولین بار در ۶ سال کاهش یابد. ۷۵۱ میلیون یورو یا ۳.۷٪ با تأثیرگذاری بر روی سه جریان اصلی درآمد – روز مسابقه، حق پخش و بازرگانی از ارزش تجاری تجمعی ۵۰ باشگاه برتر با ارزش دنیا برخوردار شده اند.

به کانال پایگاه خبری دنیای برند در تلگرام بپیوندید

ویروس کرونا فوتبال حرفه‌ای را در سراسر جهان و در همه سطوح به چالش کشیده است. پس از استراحت حدود سه ماه ، اکثر لیگ ها بدون حضور تماشاگر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازی ها را سر گرفتند.اما هنوز آسیب های طولانی مدت به ساختار اقتصادی برندهای فوتبالی فاش نشده است.

فوتبال سطح بالا از زمان جنگ جهانی دوم با بزرگترین تهدید وجودی روبرو شده است.

  • از دست دادن درآمد، همراه با نگرانی های بهداشتی در مورد تجمعات گسترده
  • کاهش دستمزد بازیکنان
  • به صفر رسیدن درآمد حاصل از پخش مسابقات

سؤالاتی را در مورد آینده صنعت و مقاومت اقتصادی باشگاه ها در همه سطوح ایجاد کرده است. آسیب های کامل بحران  ویروس کرونا (COVID-19 ) هنوز آشکار نشده است و غیرقابل تصور نیست که تلفاتی در قالب ورشکستگی های باشگاه و تغییر در مالکیت وجود داشته باشد.

برخی از باشگاه ها افت قابل توجهی در ارزش نام تجاری خود تجربه کرده اند، مانند بورنموث (-۳۱٪) ، واتفورد (-۲۱٪) و وستهم یونایتد (-۱۸٪). یکی از بزرگترین  آرسنال است که ۱۹٪ را از دست داده است و در بعضی از مسابقات با وجود برخی از خطرها در جایگاه ۱۰ تیم برتر جهان قرار دارد. آرسنال پس از گذراندن دوره ای از نارضایتی در سال های اخیر دوران آرسن ونگر ، تلاش کرده است تا جایگاه خود را به عنوان باشگاه لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد ، که این امر درآمدهای آنها و خط پایین بازتاب یافته است.
برند بایرن مونیخ ، که همچنان مرکز قدرت فوتبالی آلمان است ، ششمین باشگاه با ارزش است. بایرن ، یکی از باهوش ترین باشگاه های جهان در زمینه درآمدزایی تجاری ، اکنون با ارزش ۱.۰۵۶ میلیون یورو ، ۲۰ درصد پایین تر از یک سال گذشته است.
با کمال تعجب، پنج لیگ برتر تنها با چهار باشگاه در ۵۰ گروه برتر از لیگ دیگری به غیر از انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در رده بندی برندها قرار دارند. بالاترین مقام باشگاه خارج از آن گروه آژاکس هلند (۲۷) و پس از آن بنفیکا (۴۶) پرتغال، سلتیک اسکاتلند (۴۸) و زنیت سن پترزبورگ (۴۹) روسیه قرار دارند.
brand finance football annual 2020 preview 300x279 - ارزشمندترین برندهای فوتبال جهان در سال 2020 (+فیلم)

۱۰ برند برتر  فوتبال جهان به شرح زیر هستند:

۱_ رئال مادرید ۱.۲۸۶ میلیارد پوند – اسپانیا

۲_ بارسلونا ۱.۲۸۰ میلیارد پوند – اسپانیا

۳_ منچستریونایتد ۱.۱۹۰ میلیارد پوند – انگلیس

۴_ لیورپول ۱.۱۴۳ میلیارد پوند – انگلیس

۵_ منچسترسیتی ۱.۰۱۸ میلیارد پوند – انگلیس

۶_ بایرمونیخ ۹۵۷ میلیارد پوند – آلمان

۷_ پاری سن ژرمن ۸۷۶ میلیارد پوند – فرانسه

۸- چلسی ۸۵۹ میلیارد پوند – انگلیس

۹_ تاتنهام ۷۱۰ میلیارد پوند – انگلیس

۱۰ _ آرسنال ۶۵۱ میلیارد پوند – انگلیس

 

پایان

همچنین ببینید

برندسازی

دو‌راهی برندسازی یا تولید

پایگاه خبری دنیای برند، صنعت لوازم خانگی بعد از خودروسازی دومین صنعت پرگردش در کشور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *